Prosta w kratkach

Abu

mam dwa punkty (x1,y1) i (x2,y2), które tworz? prost?. Dodatkowo jest
sobie szachownica, które kratki maj? boki dx i dy. Znacie mo?e jaki?
algorytm który wska?e, przez które kratki przechodzi prosta?

Arek.

--
http://forum.esperan... - Kial Vi ne parolas en tiu cxi lingvo?
13 Answers

Mateusz Loskot

Abu wrote:
> [...]
> Dodatkowo jest sobie szachownica, które kratki maj? boki dx i dy.
> Znacie mo?e jaki? algorytm który wska?e, przez które kratki

Algorytm rysowania prostej Bresenham'a bazuje w3asnie na identyfikacji
kolumny i wiersza które w rastrze, zapalia a które nie.

http://en.wikipedia.org/wiki/Bresenham's_line...

Mateusz Loskot
http://mateusz....

voy

> Algorytm rysowania prostej Bresenham'a bazuje w³asnie na identyfikacji
> kolumny i wiersza które w rastrze, zapaliæ a które nie.
>
> http://en.wikipedia.org/wiki/Bresenham's_line...

http://www.cs.unc.edu/~mcmillan/comp136/Lecture6/...

Pozdr :)

Hola

Voy napisa3(a):

> http://www.cs.unc.edu/~mcmillan/comp136/Lecture6/...

a okr?g?

Abu

Voy napisa3(a):

> http://www.cs.unc.edu/~mcmillan/comp136/Lecture6/...

Dzieki wielkie obu Panom. Przyda3o sie i to bardzo.
A.

--

Hola wrote:
> Voy napisa3(a):

> a okr?g?

Istnieje wiele rozwi?zan, ale skoro mowa wcze?niej by3a o Bresenham'ie,
to mo?na go zastosowaa w formie inkrementacyjnej, i okr?g
potraktowaa jak polyline.

Mateusz Loskot
http://mateusz....

Hola

Voy napisa3(a):

> http://www.cs.unc.edu/~mcmillan/comp136/Lecture7/c...

nie do konca o to mi chodzilo.
bardziej chodzi3o mi ile zmie?ci sie kratek w okregu o zadanym promieniu.

Mateusz Loskot

Hola wrote:
> Voy napisa3(a):

> nie do konca o to mi chodzilo. bardziej chodzi3o mi ile zmie?ci sie
> kratek w okregu o zadanym promieniu.

Najpro?ciej jak tylko sie da, mo?na tak: pole pow. okregu / pole pow.
kratki.

Mateusz Loskot
http://mateusz....

Hola

Mateusz Loskot napisa3(a):

> Najpro?ciej jak tylko sie da, mo?na tak: pole pow. okregu / pole pow.
> kratki.

nie da sie.
podaj przepis na 1..10 ja wymieklem juz przy 4

Jedrzej Dudkiewicz

> nie do konca o to mi chodzilo.
> bardziej chodzi3o mi ile zmie?ci sie kratek w okregu o zadanym promieniu.

No s3uchaj, jak rysujesz ten okr?g, to masz przecie? jakie? wspó3rzedne
kratek, tak? Wiec w przypadku, gdy rysujesz np. awiartke a potem j? odbijasz
cztery razy, to co wystarczy zrobia? policzya pole tej awiartki i pomno?ya
przez cztery. A jak policzya pole? Je?eli masz punkty p(x,y), to jad?c po
iksach sumujesz warto?ci y. I ju?. Taka wiesz, ca3ka.

JD