kiedy kupic akcje?

Hola

4/11/2007 4:31:00 PM

szukam algorytmu ktory dla zadanego historycznego przebiegu notowan i
zadanej prowizji wyliczy mi kiedy kupia i kiedy sprzedaa by osi?gn?a
najwiekszy zysk. ew. moze bya to metoda aproksymacyjna.

Czy kto? ma jaki? pomys3 jak to zrobia? Oczywi?cie mo?na policzya
wszystekie mo?liwo?ci ;) ale du?e tego jest. Nawet oczywi?cie b3edne
je?li sie usunie to i tak wypada do?a du?o.
8 Answers

gophi.at.chmurka.net

Spinacz biurowy, Hola <honala13@oo2.pl>!

> szukam algorytmu ktory dla zadanego historycznego przebiegu notowan i
> zadanej prowizji wyliczy mi kiedy kupia i kiedy sprzedaa by osi?gn?a
> najwiekszy zysk. ew. moze bya to metoda aproksymacyjna.

Google: Data Mining

--
Adam Wysocki * Warszawa * http://www.ch... * GSM: 514 710 213
FidoNet: 2:480/138, SWL: SP5-250730, QTH: KO02MF, CB: 19 |ródmie?cie

Hola

Adam Wysocki napisa3(a):
> Spinacz biurowy, Hola <honala13@oo2.pl>!

> Google: Data Mining

tzn.? to algorytm? bo nie rozumiem

darekl

> tzn.? to algorytm? bo nie rozumiem

Raczej dziedzina zwi?zana z eksploracj?
danych/odkrywaniem wiedzy.

Zerknij choaby na:
http://pl.wikipedia.org/wiki/D...

W sieci jest sporo materia3ów na temat przewidywania
cen akcji przy wykorzystaniu sieci neuronowych:
http://www.google.pl/search?hl=pl&q=%22neural+networks%22+predicting+st...

Darek

Hola

darekl napisa3(a):

> [...]
> http://pl.wikipedia.org/wiki/D...
>
> W sieci jest sporo materia3ów na temat przewidywania
> cen akcji przy wykorzystaniu sieci neuronowych:

ale ja znam notowania. nie mam nic do przewidywania ;)
to nie jest odpowiedz na moje pytanie. Szukam algorytmu do obliczania
maksymalnej mozliwej stopy zysku z danych walorow.

Tomek

Hola napisa3(a):

> ale ja znam notowania. nie mam nic do przewidywania ;)
> to nie jest odpowiedz na moje pytanie. Szukam algorytmu do obliczania
> maksymalnej mozliwej stopy zysku z danych walorow.

ty chcesz znale?a maksimum funkcji w zadanym przedziale?
Jak tak to jest pare metod jak np bisekcja. Ale szczerze to nie wiem o
co ci tak naprawde chodzi. O najwiekszy skok, najwieksz? ró?nice? Tu
trzeba jasno i na temat jak do ludzi a nie jak do ekonomistów.

Hola

Tomek napisa3(a):
> Hola napisa3(a):

> ty chcesz znale?a maksimum funkcji w zadanym przedziale?

;) wiesz jak sie kupuje akcje? oczywiscie ze nie.
> Jak tak to jest pare metod jak np bisekcja. Ale szczerze to nie wiem o
> co ci tak naprawde chodzi. O najwiekszy skok, najwieksz? ró?nice?

o najwiekszy zysk przy zadanej marzy.
> Tu trzeba jasno i na temat jak do ludzi a nie jak do ekonomistów.

masz wykres funkcji. od 0 do 100 i masz dyskretne wartosci i tylko tych
sie trzymasz (nie mozesz kupic posrednio).
prowizja powoduje, ze za kupno i sprzedarz placisz, wiec czasem nie
warto kupowac w dolkach a sprzedawac na gorkach, bo prowizja zezre
wszystko. czasem trzeba cos ominac. wiec np. co drugi warto sprzedac.

czyli nie kupowac w t=10 i t=30 a sprzedac t=20 i t=42, ale t=10
sprzedac t=42.

Jesli do tego dodasz skakanie po akcjach, bo oczywiscie jest ich wiecej
tych funkcji masz n. To nie jest to trywialny problem. Bo wyjdzie Ci ,
ze zakup nie zawsze jest w dolkach (nie zawsze mozesz przeskoczyc z
jednej akcji do drugiej) itp.

Oczywiscie mozna sobie policzyc wszystie kombinacje, ale sam rozumiesz,
ze to duzo. Pytanie brzmi, czy jest (ktos zna) jakis lepszy algorytm.
Cala teoria gieldowa jest do niczego, bo nie operuje na znanych danych a
wymysla jakies systemy do przewidywania. A ja chce wyliczyc maksymalny
zysk z hipotetycznej sytuacji gdy znam wszelkie dane.

Sebastian Kaliszewski

Hola wrote:
> [...]
> wymysla jakies systemy do przewidywania. A ja chce wyliczyc maksymalny
> zysk z hipotetycznej sytuacji gdy znam wszelkie dane.

Du?o nie pomoge ale mo?e to co? podsunie...

Spróbuj zaatakowaa problem tzw. metod? zamiatania (czyli indukcyjnie):

Zobacz czy je?li masz optimum dla N pozycji historycznych to czy potrafisz
3atwo przej?a do optimum po dodaniu kolejnego kroku histroii (pozycji N+1).

pzdr
--
Sebastian Kaliszewski

Hola

> Du?o nie pomoge ale mo?e to co? podsunie...

dziekuje i za to.

> [...]
>
> Zobacz czy je?li masz optimum dla N pozycji historycznych to czy
> potrafisz 3atwo przej?a do optimum po dodaniu kolejnego kroku histroii

3atwo? raczej dyfuzyjnie, ma3e kroczki prawie jak alg. genetyczne.
strzelasz i patrzysz co wyjdzie. szczegolnie, ze prowizja jest czesto
nieliniowa. (np. x% ale nie mniej niz yz3)