java libcurl

Karol Wróbel

4/6/2007 12:07:00 PM

Witam.

Stoje przed tematem stworzenia programu testujacego wydajnosc serwerów
www. Jestem na etapie przymierzania sie do wyboru narzedzi - jezyka /
bibliotek. Z mila checia wykorzystal bym do tego celu cURL'a, jednak
jest pewne "cisnienie" z "góry", zeby implementacji dokonac w javie.

Tu rodzi sie pytanie:
* na ile binding do javy nadaje sie do wykorzystania?

Znalazlem wersje (plugin) która jest przygotowana do dzialania w
eclipse.
Strona domowa projektu: http://sourceforge.net/project/showfiles.php?group...

Prawde mówiac wolal bym pisac to "z palca" niz w eclipsie, wiec
kolejne pytanie:
* jak wykorzystac cURL'a bez w/w plugin'u dla eclipse?

Z góry dzieki za pomoc,
pozdrawiam,

6 Answers

Jacek Czerwinski

Dnia 6 Apr 2007 05:06:59 -0700, Karol Wróbel napisa3(a):

> Witam.
>
> Stoje przed tematem stworzenia programu testuj?cego wydajno?a serwerów
> www. Jestem na etapie przymierzania sie do wyboru narzedzi - jezyka /
> bibliotek. Z mi3? checi? wykorzysta3 bym do tego celu cURL'a, jednak
> jest pewne "ci?nienie" z "góry", ?eby implementacji dokonaa w javie.
test wydajno?ci w Javie .... pewnie bardzo ch3opów "ci?nie". Za du?o piw
wypili.
Jak odró?nisz opóznienia w testowanym serwerze od opóznien aplikacji
javowskiej (zw3aszcza zaraz po uruchomieniu).
Akurat java jest a) troche wolniejsza od C, co nie jest decyduj?ce b)
niedeterministyczna w czasie/szybko?ci co raczej j? tu dyskwalifikuje

> Tu rodzi sie pytanie:
> * na ile binding do javy nadaje sie do wykorzystania?
na ile lubie i szanuje curl'a (w C), tak bym nie bindowa3. Jest tyle
natywnych dla Javy biliotek HTTP (Commons z Apacha, kilka innych)

> Znalazlem wersje (plugin) która jest przygotowana do dzialania w
> eclipse.
> Strona domowa projektu: http://sourceforge.net/project/showfiles.php?group...
Co ma kod przeznaczony do dzia3nia w apliakacji wynikowej do Eclipsy to nie
wiem, mo?e jaki? b3?d w druku????? Nie widaa by to dostawa3o nowsze wersje
ni? 'first release'. Na mój nos (bardzo) niewielu tego u?ywa

Mikolaj Rydzewski

Karol Wróbel <ok@zsp4.lowicz.pl> wrote:

> [...]
> bibliotek. Z mi3? checi? wykorzysta3 bym do tego celu cURL'a, jednak
> jest pewne "ci?nienie" z "góry", ?eby implementacji dokonaa w javie.

A nie mozesz uzyc jmetera?

Jesli jednak samorobka, to nie lepiej cos z jakarta-commons?

--
Mikolaj Rydzewski <miki@ceti.pl> http://ceti...
PGP KeyID: 8b12ab02

Karol Wróbel

On 6 Kwi, 15:07, Mikolaj Rydzewski <m...@ceti.pl> wrote:
> A nie mozesz uzyc jmetera?
>
> Jesli jednak samorobka, to nie lepiej cos z jakarta-commons?

Ogolnie programowanie w javie srednio mi sie usmiecha, jednak - nasz
klient, nasz pan. Jakarta-commons - juz przygladam sie temu blizej.

Dzieki!

Karol Wróbel

On 6 Kwi, 15:02, Jacek Czerwinski <x...@y.z.pl> wrote:

> test wydajnosci w Javie .... pewnie bardzo chlopów "cisnie". Za duzo piw
> wypili.

Nie wnikam, kto co pije ... poki mi nie poloewaja 8^)

> Jak odróznisz opóznienia w testowanym serwerze od opóznien aplikacji
> javowskiej (zwlaszcza zaraz po uruchomieniu).
> Akurat java jest a) troche wolniejsza od C, co nie jest decydujace b)
> niedeterministyczna w czasie/szybkosci co raczej ja tu dyskwalifikuje

Dobra uwaga.

> na ile lubie i szanuje curl'a (w C), tak bym nie bindowal. Jest tyle
> natywnych dla Javy biliotek HTTP (Commons z Apacha, kilka innych)

Curl == OK; Commons z Apacha =-> lookam wlasnie.

> Co ma kod przeznaczony do dzialnia w apliakacji wynikowej do Eclipsy to nie
> wiem, moze jakis blad w druku????? Nie widac by to dostawalo nowsze wersje
> niz 'first release'. Na mój nos (bardzo) niewielu tego uzywa

Hmmm ... first release ... ok ... kolejne opinie zebrane i zapisane w
'logach'

Pozdawiam,

darek

Karol Wróbel napisa3(a):
> [...]
> kolejne pytanie:
> * jak wykorzystaa cURL'a bez w/w plugin'u dla eclipse?

Jesli chcesz samemu to zainteresuj sie SWIGiem. A tak ogolnie to polecam
pythona do takich zadan.

Pozdrawiam
DArek

Mikolaj Rydzewski

Karol Wróbel <ok@zsp4.lowicz.pl> wrote:

> Ogolnie programowanie w javie srednio mi sie usmiecha, jednak - nasz
> klient

Chodzilo mi o uzycie (czyt: dokonfigurowanie) juz istniejacych
programow. Chocby wlasnie takiego jmeter - tez napianego w javie.