Ktore srodowisko wieloplatformowe? Windows<=>Linux

Karol Y

3/29/2007 1:33:00 PM

Witam, mam plan napisania programu klient-serwer z tym, ?e oba maj? bya
miedzy platformowe. Bedzie to moja pierwsza tego typu aplikacja, dlatego
chcia3em prosia o podpowied? które ?rodowisko wybraa. Aplikacja bedzie
okienkowa i troche bardziej skomplikowana, wiec najchetniej widzia3bym
jakie? rozwi?zanie typu RAD. Zaznacze, ?e zaczynam dopiero poznawanie
linuksa na serio i st?d te? moje pytanie, bo po prostu sie jeszcze
dok3adnie nie orientuje w tej kwestii. Dodam jeszcze, chodzi mi o
budowanie aplikacji okienkowych, uslugi/demony, komunikacja sieciowa.
wxDev++, NetBeans, Eclipse, czy moze jakies inne? Projekt musi bya
koniecznie w C/C++. Z góry dzieki za wszelkie sugestie.

Mateusz Bogusz vel "Karol Y"
9 Answers

Michal 'Khorne' Rzechonek

On 29 Mar, 15:33, Karol Y <karol...@o2.pl> wrote:
> [...]
> chcialem prosic o podpowiedz które srodowisko wybrac. Aplikacja bedzie
> okienkowa i troche bardziej skomplikowana, wiec najchetniej widzialbym
> jakies rozwiazanie typu RAD. Zaznacze, ze zaczynam dopiero poznawanie
> linuksa na serio i stad tez moje pytanie, bo po prostu sie jeszcze
> dokladnie nie orientuje w tej kwestii. Dodam jeszcze, chodzi mi o
> budowanie aplikacji okienkowych, uslugi/demony, komunikacja sieciowa.
> wxDev++, NetBeans, Eclipse, czy moze jakies inne? Projekt musi byc
> koniecznie w C/C++. Z góry dzieki za wszelkie sugestie.

Wydaje mi sie, ze najprosciej uzyc Qt i QtDesignera

Ja uzywam vima+Glade

--
Khorne

ris

Karol Y napisa3(a):
> [...]
> wxDev++, NetBeans, Eclipse, czy moze jakies inne? Projekt musi bya
> koniecznie w C/C++. Z góry dzieki za wszelkie sugestie.

Dlaczego musi bya w c/++ ?

SirMike

Dnia Thu, 29 Mar 2007 15:33:15 +0200, Karol Y napisa3(a):

> [...]
> wxDev++, NetBeans, Eclipse, czy moze jakies inne? Projekt musi bya
> koniecznie w C/C++. Z góry dzieki za wszelkie sugestie.

wxWidgtes + wxFormBuilder + ulubiony edytor tekstowy + kompilator c++

--
SirMike - http://www.s...

C makes it easy to shoot yourself in the foot; C++ makes it harder, but
when you do, it blows away your whole leg. - Bjarne Stroustrup

Rafal Maj

SirMike <hqft1q1strgs.i6vcatumevgb$.dlg@40tude.net> Friday 30 of March 2007
13:35

> wxWidgtes + wxFormBuilder + ulubiony edytor tekstowy + kompilator c++

U mnie podobnie,

wxWidgets + DialogBlocks + vim + g++ lub mingw(crosskompilacja do win32)

MalCom

Win/Linux: Code::Blocks + wxWidgets + wxFormBuilder + g++ ;)

Mateusz Szygenda

> [...]
> wxDev++, NetBeans, Eclipse, czy moze jakies inne? Projekt musi byc
> koniecznie w C/C++. Z góry dzieki za wszelkie sugestie.

Powtórze tylko poprzedników :).
Jako IDE to najlepszym przenosnym IDE jest chyba Code::Blocks lub
uzycie QT i QT designer(Ew. gtkmm + Glade) + IDE specyficzne dla
systemu(Kdevelop, Anjuta, DevCpp, Visual C++). Skoro ma byc to
aplikacja sieciowa wiec polece Ci odrazu przenosna biblioteke napisana
obiektowo: SocketW - jest bardzo prosta i przyjemna w uzyciu.

Pozdrawiam

Karol Y

-------- Tre?a oryginalnej wiadomo?ci --------

> Powtórze tylko poprzedników :).
> Jako IDE to najlepszym przeno?nym IDE jest chyba Code::Blocks lub
> u?ycie QT i QT designer(Ew. gtkmm + Glade) + IDE specyficzne dla
> systemu(Kdevelop, Anjuta, DevCpp, Visual C++). Skoro ma bya to
> aplikacja sieciowa wiec polece Ci odrazu przeno?n? biblioteke napisan?
> obiektowo: SocketW - jest bardzo prosta i przyjemna w u?yciu.

Dzieki wszystkim za odpowiedzi, teraz wiem od czego moge szybko zaczac :)

Mateusz Bogusz vel "Karol Y"

Karol Y

-------- Tre?a oryginalnej wiadomo?ci --------

> Karol Y napisa3(a):
>>
> Dlaczego musi bya w c/++ ?

Chociazby dlatego, ze takie jest postawione przede mna wymaganie, z
mojej strony - cel edukacyny.

Chyba wolisz kolejnego usera na tej grupie wiecej, niz na innej? :-)

Mateusz Bogusz vel "Karol Y"

Howard.not

He is some sort of sicko ... clearly.