[BCB] dynamiczne punkty + OnClick pomocy

£ukasz

Potrzebuje pomocy z jedn± rzecz±
Otó¿ robie projekt na zaliczenie w borland c++
potrzebuje stworzyc dynamicznie punkty na formularzu (to nie problem) oraz
podpiac pod nie zdarzenie OnClick.
Wiec tworze cos takiego
TImage *Punkt
Punkt = new TImage(Form2);
Punkt->Parent=Form2;
Punkt->Name="Punkt"+IntToStr(a+1)+IntToStr(b+1);
int wsp_y=b*88+y;
int wsp_x=a*96+x;
Punkt->Top=wsp_y;
Punkt->Left=wsp_x;
Punkt->Width=57;
Punkt->Height=57;
Punkt->Picture->LoadFromFile("none.bmp");
Punkt->AutoSize=true;
Punkt->Transparent=true;
Punkt->OnClick=funkcja
Po kliknieciu w utworzony punkt ma on zmienic ksztalt. Nie jest to niby
problem oprocz tego ze nie wiem jak zlokalizowac ten klikniety punkt
Otoz piszac Punkt->OnClick=funkcja; nie podaje parametru zadnego(a
potrzebowalbym chociaz nazwe zeby wspolrzedne obliczyc) a z parametrem nie
dziala
:( wiec nie wiem jaka funkcje zrobic zeby mozna bylo to wykonac.

Prosze pomozcie bo czas mnie goni a stoje w miejscu ...

Pozdrawiam £ukasz P.

9 Answers

Stachu 'Dozzie' K.

On 28.03.2007, ?ukasz <lukasp@op.pl> wrote:
> [...]
>:( wiec nie wiem jaka funkcje zrobic zeby mozna bylo to wykonac.
>
> Prosze pomozcie bo czas mnie goni a stoje w miejscu ...

To zamiast staa lepiej przyjrzyj sie parametrom przyjmowanym przez
funkcje obs3ugi zdarzenia OnClick. Bo ona bezparametrowa na pewno nie
jest.

--
Secunia non olet.
Stanislaw Klekot

£ukasz

"Stachu 'Dozzie' K." <dozzie@dynamit.im.pwr.wroc.pl.nospam> wrote in message

> To zamiast staæ lepiej przyjrzyj siê parametrom przyjmowanym przez
> funkcjê obs³ugi zdarzenia OnClick. Bo ona bezparametrowa na pewno nie
> jest.
>
> --
> Secunia non olet.
> Stanislaw Klekot

Ogólnie to lubie dostawaæ tak przemi³e i pe³ne wyja¶nieñ odpowiedzi ale
prosi³bym o napisanie czego¶ szerzej. Otó¿ nie jestem dobrym programist±
(mo¿na powiedzieæ ¿e nie jestem wogóle programist± ale pomijam tutaj w±tek
poznawania mojej osoby). zdarzenie OnClick mo¿e i ma parametry ale w tym co
powy¿ej napisa³em jest Punkt->OnClick=funkcja
nie moge przekazaæ np w ten sposób Punkt->OnClick=funkcja(parametr) - jedyny
mi znany, poniewa¿ przy kompilacji mam b³±d, wiêc proszê osoby znaj±ce siê
na rzeczy / i tu w³a¶nie stwierdzi³em, ¿e na grupie przebywa du¿o takich
osób które maj± czasami ochote pomóc innym i znaj± temat / o pomoc w
rozwi±zaniu tego problemu.

£ukasz P.

Stachu 'Dozzie' K.

On 28.03.2007, ?ukasz <lukasp@op.pl> wrote:
> "Stachu 'Dozzie' K." <dozzie@dynamit.im.pwr.wroc.pl.nospam> wrote in message
>>> Punkt->Parent=Form2;
[...]

> Ogólnie to lubie dostawaa tak przemi3e i pe3ne wyja?nien odpowiedzi ale
> prosi3bym o napisanie czego? szerzej.

Ogólnie to lubie ludzi, którzy potrafi? my?lea samodzielnie.

> Otó? nie jestem dobrym programist?
> (mo?na powiedziea ?e nie jestem wogóle programist? ale pomijam tutaj w?tek
> poznawania mojej osoby).

Do przejrzenia dokumentacji nie trzeba bya dobrym programist?.

> zdarzenie OnClick mo?e i ma parametry ale w tym co
> powy?ej napisa3em jest Punkt->OnClick=funkcja
> nie moge przekazaa np w ten sposób Punkt->OnClick=funkcja(parametr) - jedyny
> mi znany,

A po co ty chcesz przekazywaa co? funkcji? Ma3o to ona _ju?_ dostaje
argumentów? Tam szukaj rozró?nienia, co zosta3o klikniete.

--
Secunia non olet.
Stanislaw Klekot

Dnia Wed, 28 Mar 2007 21:59:50 +0200, ?ukasz napisa3(a):

> [...]

> :( wiec nie wiem jaka funkcje zrobic zeby mozna bylo to wykonac.
>
> Prosze pomozcie bo czas mnie goni a stoje w miejscu ...

Mo?esz w wolnym czasie podszlifowaa jezyk polski. Przyda ci sie, jak
bedziesz zmienia3 kierunek wykszta3cenia (co serdecznie doradzam, szkoda
sie meczya). Gospodarka potrzebuje np. marketingowców, ale jak nie lubisz
czytaa, to np murarzy, masarzy, malarzy (pozostanmy na 'm')

Adam Wisniecki

On 2007-03-28, ?ukasz <lukasp@op.pl> wrote:
> [...]

> na rzeczy / i tu w3a?nie stwierdzi3em, ?e na grupie przebywa du?o takich
> osób które maj? czasami ochote pomóc innym i znaj? temat / o pomoc w

Ze wzgledu na 'promocje' kilka podpowiedzi:
- Punkt->OnClick = funkcja; metoda 'funkcja' posiada parametr
TObject *Sender - jest to wska?nik do obiektu, który wywo3a3 zdarzenie
(w tym wypadku Twój TImage)
- jako, ?e klasa TImage (i wszystkie, które dziedzicz? z TObject) mo?esz
skorzystaa z dynamicznego rzutowania:
TImage *_punkt = dynamic_cast< TImage* >( Sender );

Teraz masz ju? wszystko na tacy...

PS. W?tek powinien znale?a sie na pl.comp.lang.c (bcb) lub
pl.comp.lang.delphi (bo dotyczy w3a?ciwie biblioteki vcl)

--
Adam Wi?niecki

£ukasz

"Jacek Czerwinski" <x@y.z.pl> wrote in message
> Dnia Wed, 28 Mar 2007 21:59:50 +0200, £ukasz napisa³(a):

> Mo¿esz w wolnym czasie podszlifowaæ jêzyk polski. Przyda ci siê, jak
> bêdziesz zmienia³ kierunek wykszta³cenia (co serdecznie doradzam, szkoda
> siê mêczyæ). Gospodarka potrzebuje np. marketingowców, ale jak nie lubisz
> czytaæ, to np murarzy, masarzy, malarzy (pozostañmy na 'm')

Dziêkujê za wyczerpuj±c± odpowied¼. Spodziewam siê ¿e tak w³a¶nie jest jak
siê nie zna odpowiedzi na zadane pytania. Je¶li chodzi o mój jêzyk to
rzeczywiscie mo¿e trzeba go podszlifowac. Jednak musze stwierdziæ ¿e Tobie
tez nie ma czego pozazdro¶ciæ... Nie wiem jaka jest twoja profesja, pewnie
jedna z tych co wymieni³e¶, ale tak to jest jak siê w dzieciñstwie za du¿o
ksi±¿ek o pierdo³ach naczyta³o.

Pozdrawiam £ukasz

Pozdrawiam £ukasz

£ukasz

"Adam Wi¶niecki" <USUNTO.adam.wisniecki.TOROWNIEZ@gmail.com> wrote in
message

> Ze wzglêdu na 'promocjê' kilka podpowiedzi:
> - Punkt->OnClick = funkcja; metoda 'funkcja' posiada parametr
> TObject *Sender - jest to wska¼nik do obiektu, który wywo³a³ zdarzenie
> (w tym wypadku Twój TImage)
> - jako, ¿e klasa TImage (i wszystkie, które dziedzicz± z TObject) mo¿esz
> skorzystaæ z dynamicznego rzutowania:
> TImage *_punkt = dynamic_cast< TImage* >( Sender );
>
> Teraz masz ju¿ wszystko na tacy...
>

> PS. W±tek powinien znale¶æ siê na pl.comp.lang.c (bcb) lub
> pl.comp.lang.delphi (bo dotyczy w³a¶ciwie biblioteki vcl)

> [...]

Ok wielkie dziêki za pomoc.

Pozdrawiam £ukasz

Dnia Thu, 29 Mar 2007 17:23:19 +0200, ?ukasz napisa3(a):

> "Jacek Czerwinski" <x@y.z.pl> wrote in message
>
> Dziekuje za wyczerpuj?c? odpowied?. Spodziewam sie ?e tak w3a?nie jest jak
> sie nie zna odpowiedzi na zadane pytania. Je?li chodzi o mój jezyk to
> rzeczywiscie mo?e trzeba go podszlifowac. Jednak musze stwierdzia ?e Tobie
> tez nie ma czego pozazdro?cia... Nie wiem jaka jest twoja profesja, pewnie
> jedna z tych co wymieni3e?, ale tak to jest jak sie w dziecinstwie za du?o
> ksi??ek o pierdo3ach naczyta3o.
mniej wiecej masz racje, jestem ogrodnikiem (ca3e popo3udnie...)
A czytam i czyta3em du?o, masz w zwiazku z tym jakie? kompleksy?
pzdr
twój wykszta3ciuch

> Dnia Thu, 29 Mar 2007 17:23:19 +0200, £ukasz napisa³(a):

> mniej wiêcej masz racjê, jestem ogrodnikiem (ca³e popo³udnie...)
> A czytam i czyta³em du¿o, masz w zwiazku z tym jakie¶ kompleksy?
> pzdr
> twój wykszta³ciuch

Nie mam kompleksów, te¿ czyta³em do¶æ du¿o. Teraz niestety mam ma³o czasu.
Mi³o siê rozmawia³o... przynajmniej poznali¶my nasze hobby. W
przeciwieñstwie do Ciebie ja w wolnych chwilach staram siê raczej pomagaæ
ni¿ czepiaæ. Ale rozumie ¿e wykszta³ciuchy tak maj± :). Przepraszam je¶li
urazi³em twoj± osobê moj± niedouczon± polszczyzn±.

Pozdrawiam £ukasz