Algorytm colorize

Ai

3/25/2007 3:30:00 PM

Witam !

Potrzebuje do szcze?cia procedury realizuj?cej znan? z programów
graficznych funkcje 'colorize' (podkolorowanie obrazu na podstawie zadanej
warto?ci barwy i odcieniu). Wydawa3o mi sie logicznym po prostu
przekonwertowaa kolor ka?dego piksela z formatu RGB do HSL, zmienia H i S
na zadane warto?ci i pozostawia pobran? warto?a parametru L. Procedura
sprawdza3a sie ca3kiem nie?le póki nie trafi3a na ikone folderu w stylu Win
9x. Niestety w ramach specyficznego cieniowania w prawym-dolnym rogu ikony
wykorzystano kilka pikseli w kolorze o tej samej warto?ci H i L co w
reszcie ikony a innej warto?ci S. W efekcie pewne szczegó3y ikony sie gubi?
(po lewej ikona przed, po prawej po kolorowaniu:
http://tinyurl....). Mimo tego programy graficzne radz? sobie z t?
ikon? bez wiekszych problemów (opcja colorize z PSP 10:
http://tinyurl....). Podejrzewam, ?e ten algorytm dzia3a podobnie do
mojego, jednak najpierw dokonywana jest jaka? zmiana w obrazie, celem
wydobycia jego szczegó3ów.

--
Pozdrowienia
Ai / mailto: nv@nvbary.arg / ROT-13 /

Mirek

Ai <nie_chce@spamu.pl> wrote:
> Witam !
> 9x. Niestety w ramach specyficznego cieniowania w prawym-dolnym rogu ikony
> wykorzystano kilka pikseli w kolorze o tej samej warto?ci H i L co w
> reszcie ikony a innej warto?ci S.

wg mnie S i L s? równe dla obu kolorów

> [...]
> http://tinyurl....). Podejrzewam, ?e ten algorytm dzia3a podobnie do
> mojego, jednak najpierw dokonywana jest jaka? zmiana w obrazie, celem

Twoje
R G B H S L
224 224 122 60.00000 0.62195 0.67843
224 173 122 30.00000 0.62195 0.67843