Analiza numeryczna w przemysle

Damian Sobota

3/21/2007 10:04:00 PM

Witam.

Takie pytanie ostatnio mi przysz3o do g3owy. Czy istnieje jakiekolwiek
zapotrzebowanie na rynku na specjalistów od obliczen numerycznych (analizy
numerycznej)? Je?li tak, to w jakich dziedzinach?

A np. od cyfrowego przetwarzania sygna3ów (w szczególno?ci obrazów)? (To
pewnie ju? predzej.)

Pozdrawiam,
DS.

--
Wys3ano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta....
17 Answers

pachu

On 21 Mar, 23:03, "Damian Sobota" <dam...@WYTNIJ.gazeta.pl> wrote:

> Takie pytanie ostatnio mi przyszlo do glowy. Czy istnieje jakiekolwiek
> zapotrzebowanie na rynku na specjalistów od obliczen numerycznych (analizy
> numerycznej)? Jesli tak, to w jakich dziedzinach?

W naszym "cudownym" kraju ? zapomnij ... wiekszosc softu tutaj
wytwarzanego to jakies programiki wyklikane w Delphi.

--
pachu

Tomek

pachu napisa3(a):

> W naszym "cudownym" kraju ? zapomnij ... wiekszosc softu tutaj
> wytwarzanego to jakies programiki wyklikane w Delphi.

dobre. Ciekawe do?wiadczenia masz z bran?a IT w ty "cudownym" kraju.

Damian Sobota pretended :
> Takie pytanie ostatnio mi przysz3o do g3owy. Czy istnieje jakiekolwiek
> zapotrzebowanie na rynku na specjalistów od obliczen numerycznych (analizy
> numerycznej)? Je?li tak, to w jakich dziedzinach?

Do wiekszo?ci zastosowan programistycznych s? ju? opracowane mniej lub
bardziej darmowe biblioteki...

Wiekszo?a firm, które potrzebuj? korzystaa z analizy numerycznej, robi
to za pomoc? gotowych pakietów dostosowanych do konkretnych zadan.

Przemyslaw Osmanski

pachu napisa3(a):

> W naszym "cudownym" kraju ? zapomnij ... wiekszosc softu tutaj
> wytwarzanego to jakies programiki wyklikane w Delphi.

Twoja znajomosc branzy w naszym "cudownym" kraju jest niesamowita. Skad
zaczerpn?3e? tak szczegó3owe i dog3ebne informacje do swojej "cudownej"
analizy rynku? Chcia3bym sie podszkolia...

Swoj? drog? maj?c tak "cudownych" specjalistów, nie ma sie co dziwia, ?e
jest tak "cudownie"...

pozdrawiam,
Przemek O.

on 22. 3. 2007, Jakub Debski supposed :
> Wiekszo?a firm, które potrzebuj? korzystaa z analizy numerycznej, robi to za
> pomoc? gotowych pakietów dostosowanych do konkretnych zadan.

Je?eli pytasz o to, czy znajdziesz prace jako programista/specjalista
ds. analizy numerycznej, to np. StatSoft Polska szuka aktualnie :)
http://www.statsoft.pl/of...

Zapotrzebowanie na takie produkty jest du?e. Ceny te? bywaj? relatywnie
du?e. Na przyk3ad dodatek Enterprise Miner do SASa to od 119 tysiecy
dolarów za licencje.

Wit Jakuczun

Dnia Thu, 22 Mar 2007 11:49:11 +0100
Jakub Debski <debski.jakub@wp.pl> napisal(a):

> Jezeli pytasz o to, czy znajdziesz prace jako programista/specjalista
> ds. analizy numerycznej, to np. StatSoft Polska szuka aktualnie :)
> http://www.statsoft.pl/of...

A które to jest praca dla numeryka?

> Zapotrzebowanie na takie produkty jest duze. Ceny tez bywaja relatywnie
> duze. Na przyklad dodatek Enterprise Miner do SASa to od 119 tysiecy
> dolarów za licencje.

Ale ten produkt nie ma sie nijak do numeryki.

Zdrowia
--
Wit Jakuczun W.Jakuczun [??] wlogsolutions.com
http://www.wlogsol...

Wit Jakuczun was thinking very hard :
> A które to jest praca dla numeryka?

Pytanie jest na grupie o programowaniu, wiec jak rozumiem chodzi3o o
umiejetno?ci nie stricte numeryczne, ale o umiejetne ich programowanie.

Na stronie masz oferte pracy dla "Specjalisty w dziale technicznym":

Wymagania: wykszta3cenie wy?sze (informatyczne, matematyczne, fizyczne,
techniczne), do?wiadczenie w tworzeniu aplikacji dla systemu Windows,
dobra znajomo?a technologii baz danych i jezyka angielskiego. Dodatkowe
atuty: znajomo?a statystyki i do?wiadczenie w kierowaniu projektami
informatycznymi.

> Ale ten produkt nie ma sie nijak do numeryki.

Stworzenie takiego produktu nie wymaga wiedzy na temat numeryki?
Nie lubie sie powo3ywaa na Wikipedie, ale za
http://en.wikipedia.org/wiki/Numerica...
chyba wszystkie "Areas of study" (mo?e oprócz Optimization) s?
wykorzystywane w tym produkcie.

Wit Jakuczun

Dnia Thu, 22 Mar 2007 12:20:24 +0100
Jakub Debski <debski.jakub@wp.pl> napisal(a):

> Wit Jakuczun was thinking very hard :
>
> Pytanie jest na grupie o programowaniu, wiec jak rozumiem chodzilo o
> umiejetnosci nie stricte numeryczne, ale o umiejetne ich programowanie.

Subtelna róznica ;)

> Stworzenie takiego produktu nie wymaga wiedzy na temat numeryki?
Ale Oni nie suzkaja kogos kto bedzie ROZWIJAL produkt SASa, a ktogos
kto bedie umial wyklikac model (wiem trywializuje). Do tego nei
trzeba wiedziec wiele na temat numeryki.

> Nie lubie sie powolywac na Wikipedie, ale za
> http://en.wikipedia.org/wiki/Numerica...
> chyba wszystkie "Areas of study" (moze oprócz Optimization) sa
> wykorzystywane w tym produkcie.

oraz oprócz liczenia calek, interpolacji, rozwiazywania równan rózniczkowych,
rozwiazywania ukladów równan itp.
Chodzi mi o to z czym bedzie mial do czynienia pracownik. Nie mówie o
tworzeniu tego softu.

Zdrowia
--
Wit Jakuczun W.Jakuczun [??] wlogsolutions.com
http://www.wlogsol...
http://www.mimuw.e...

It happens that Wit Jakuczun formulated :
> Subtelna ró?nica ;)

:)

> Ale Oni nie suzkaj? kogo? kto bedzie ROZWIJA? produkt SASa, a ktogo?
> kto bedie umia3 wyklikaa model (wiem trywializuje). Do tego nei
> trzeba wiedziea wiele na temat numeryki.

Trudno powiedziea do czego szukaj?. Do wyklikania modelu nie potrzeba
wiedzy na temat tworzenia aplikacji dla systemu Windows, ani nie trzeba
szczególnie dobrej znajomo?ci baz danych.... A takie maj? wymagania.
Mo?e szukaj? kogo?, kto bedzie robi3 dodatki wymagaj?ce wiedzy na temat
numeryki.

> oraz oprócz liczenia ca3ek, interpolacji, rozwi?zywania równan ró?niczkowych,
> rozwi?zywania uk3adów równan itp.
> Chodzi mi o to z czym bedzie mia3 do czynienia pracownik. Nie mówie o
> tworzeniu tego softu.

A ja w3a?nie podszed3em do zagadnienia od strony tworzenia... :)

Wit Jakuczun

Dnia Thu, 22 Mar 2007 12:42:36 +0100

> Trudno powiedziec do czego szukaja. Do wyklikania modelu nie potrzeba
Nie tak trudno. SAS Miner jest powszechnie uzywany do tworzenia modeli.

> wiedzy na temat tworzenia aplikacji dla systemu Windows, ani nie trzeba
> szczególnie dobrej znajomosci baz danych.... A takie maja wymagania.
To mnie tez nie dziwi. Idac do banku, zeby zrobic model scoringowy musisz
rozumiec co to baza danych, oraz musisz umiec wyciagnac z niej dane. Czesto
model jest czescia wiekszej aplikacji, wiec tez umiejetnosc tworzenia
softu jest porzadana.

> Moze szukaja kogos, kto bedzie robil dodatki wymagajace wiedzy na temat
> numeryki.

Nie sadze.

> A ja wlasnie podszedlem do zagadnienia od strony tworzenia... :)

Kazdy ma swoje skrzywienia ;)