Szybkie odrzucenie 12 najwiekszych i 12 najmniejszyh z 96 probek

Pszemol

3/12/2007 8:10:00 PM

Mam w C/C++ tablice probek typu signed long integer.
Rozmiar tablicy wynosi 96 probek.

Probki sa wynikiem odejmowania dwu wartosci unsigned long
i moga miec znak dodatni lub ujemny, ale interesuje nas
tylko wartosc modulo.

Jaki bylby najszybszy sposob na odrzucenie z tego zbioru
12 najmniejszych i 12 najwiekszych wartosci i obliczenie
sredniej z pozostalych 72 probek?

Nic mi innego nie przychodzi do glowy jak tylko jakies
posortowanie tablicy wartosci modulo i potem obliczenie
sredniej dla indeksow 12-71... Ma ktos lepszy pomysl ?
1 Answer

Damian 'legion' Szuberski

On 2007-03-12, Pszemol wrote:
> Jaki bylby najszybszy sposob na odrzucenie z tego zbioru
> 12 najmniejszych i 12 najwiekszych wartosci i obliczenie
> sredniej z pozostalych 72 probek?
Pytanie: czy gra jest warta ?wieczki? Czy zwyk3y qsort
nie starczy?

> Nic mi innego nie przychodzi do glowy jak tylko jakies
> posortowanie tablicy wartosci modulo i potem obliczenie
> sredniej dla indeksow 12-71... Ma ktos lepszy pomysl ?
Mo?na zaprz?c zmodyfikowanego qsorta - przyk3ad
szukania k najmniejszych elementów:
http://en.wikipedia.org/wiki/Selection...
punkt 8.

--