[Lamerskie] new w C++

mm-kk(to_wytnij)\"@(to_wytnij)o2.pl

3/6/2007 8:12:00 PM

Witam!

Ucze sie C++ i niestety z wieloma rzeczami mam czasem problem :/

Napisa3em dwie klasy - nazwijmy je tymczasowo X oraz Y. Chce, by jedno z
pól klasy X zawiera3o wska?nik do obiektu klasy Y. Pisze wiec w klasie X:

Y* wskaznik=new Y();

Niestety kompilator C++ wyrzuca b3edy:

X_klasa.hpp `new' cannot appear in a constant-expression
X_klasa.hpp ISO C++ forbids initialization of member `wskaznik
X_klasa.hpp making `wskaznik' static '
X_klasa.hpp invalid in-class initialization of static data member of
non-integral type `Y*'

Nie mam pojecia o co chodzi. Gdy tworze obiekt klasy Y nie w sposób
dynamiczny:

Y obiekt;

wszystko dzia3a...

Bya mo?e problem jest banalny, bya mo?e to jakie? ra??ce uchybienie -
nie mam pojecia, dlatego prosze o pomoc. Cpp Reference.com mi nie pomog3o :/

--
Pozdrawiam, Maciek
?ycze mi3ego dnia :)

Zapraszam na http://www.cyfro...

13 Answers

mm-kk(to_wytnij)\"@(to_wytnij)o2.pl

to_wytnij to_wytnij napisa3(a):

> Niestety kompilator C++ wyrzuca b3edy:

Mia3o bya: kompilator Dev C++

--
Pozdrawiam, Maciek
?ycze mi3ego dnia :)

Zapraszam na http://www.cyfro...

Dnia Tue, 06 Mar 2007 21:11:41 +0100, to_wytnij napisa3(a):

> Witam!
>
> Ucze sie C++ i niestety z wieloma rzeczami mam czasem problem :/
Zawsze lepiej poczytaa przed robot?.

> Napisa3em dwie klasy - nazwijmy je tymczasowo X oraz Y. Chce, by jedno z
> pól klasy X zawiera3o wska?nik do obiektu klasy Y. Pisze wiec w klasie X:
>
> Y* wskaznik=new Y();

To mo?e byc z3e lub dobre zale?y GDZIE jest w kontekscie.

> [...]
> non-integral type `Y*'
>
> Nie mam pojecia o co chodzi. Gdy tworze obiekt klasy Y nie w sposób

Tworzysz lub deklarujesz?

> wszystko dzia3a...
>
> Bya mo?e problem jest banalny, bya mo?e to jakie? ra??ce uchybienie -
> nie mam pojecia, dlatego prosze o pomoc. Cpp Reference.com mi nie pomog3o :/
Spodziewasz sie pomocy nad takimi ogryzkami kodu?

Krzysztof Rudnik

to_wytnij wrote:

> [...]
> pól klasy X zawiera3o wska?nik do obiektu klasy Y. Pisze wiec w klasie X:

Deklaracja pol a nadanie im wartosci to zupelnie inne sprawy.
Wartosc poczatkowa nadaje sie w konstruktorze (chyba ze pole jest static)

--
Krzysiek Rudnik

mm-kk(to_wytnij)\"@(to_wytnij)o2.pl

Jacek Czerwinski napisa3(a):
> Dnia Tue, 06 Mar 2007 21:11:41 +0100, to_wytnij napisa3(a):
> Zawsze lepiej poczytaa przed robot?.

Zgadzam sie. Zawsze co? mog3o jednak sie przeoczya. Przepraszam.

> To mo?e byc z3e lub dobre zale?y GDZIE jest w kontekscie.

Jest w definicji klasy

> Spodziewasz sie pomocy nad takimi ogryzkami kodu?

Przepraszam, ale nie wiedzia3em, co jest potrzebne. A tak przy okazji -
by3 u mnie przed chwil? kolega który to ograni i mi pomóg3 - podobno w
definicji klasy X (i ka?dej innej) nie mo?na niczego inicjalizowaa, wiec
nie moge wska?nikowi Y* wskaznik przypisaa wyniku dzia3ania new.
Zrobi3em to w konstruktorze klasy X i dzia3a.

Przepraszam, ?e niepotrzebnie zawracam g3owe, ale prosze o wyrozumia3o?a
- to mój drugi program w C++ (wcze?niej programowa3em troche tylko w C -
programiki konsolowe - i teraz dopiero przestawiam sie na obiektowo?a)

--
Pozdrawiam, Maciek
?ycze mi3ego dnia :)

Zapraszam na http://www.cyfro...

Damian 'legion' Szuberski

On 2007-03-06, to_wytnij wrote:
> Jest w definicji klasy
A te definicje to mamy zgadn?a?

> Przepraszam, ale nie wiedzia3em, co jest potrzebne. A tak przy okazji -
KOD. Potrzebujemy KOD.

--
Damian Szuberski

Dnia Tue, 6 Mar 2007 21:38:43 +0000 (UTC), Damian 'legion' Szuberski
napisa3(a):

> A te definicje to mamy zgadn?a?

> KOD. Potrzebujemy KOD.

nie.
My nie potzrebujemy kodu.
Kol. to_wytnij przyszed3 do nas bo potrzebuje pomoc.

Stachu 'Dozzie' K.

Kick-of-Death?

--
<Kosma> Niektórzy lubi? dozziego...
<Kosma> Oczywi?cie szanujemy ich.

mm-kk(to_wytnij)\"@(to_wytnij)o2.pl

Krzysztof Rudnik napisa3(a):

> Deklaracja pol a nadanie im wartosci to zupelnie inne sprawy.
> Wartosc poczatkowa nadaje sie w konstruktorze (chyba ze pole jest static)

Dzieki :) Przenios3em to do konstruktora i dzia3a (oczywi?cie po
umieszczeniu deklaracji definicji klasy.

--
Pozdrawiam, Maciek
?ycze mi3ego dnia :)

Zapraszam na http://www.cyfro...

mm-kk(to_wytnij)\"@(to_wytnij)o2.pl

Damian 'legion' Szuberski napisa3(a):
> KOD. Potrzebujemy KOD.

Nastepnym razem na pewno wstawie ca3y kawa3ek w którym co? sie psuje.
Przepraszam.

--
Pozdrawiam, Maciek
?ycze mi3ego dnia :)

Zapraszam na http://www.cyfro...

mm-kk(to_wytnij)\"@(to_wytnij)o2.pl

Jacek Czerwinski napisa3(a):

> nie.
> My nie potzrebujemy kodu.
> Kol. to_wytnij przyszed3 do nas bo potrzebuje pomoc.

Przecie? przepraszam i kajam sie ze wstydu :/

Jakby nie patrzea, mój post to nie by3o NTG, a co do braku dostatecznej
informacji o problemie, to po prostu nie wiedzia3em, co jest potrzebne.
Na razie dopiero sie ucze, wiec owszem - zapewne wiele rzeczy, które s?
dosya rozbudowanym zagadnieniem, pojmuje na pewno z du?ym uproszczeniem,
bya mo?e nawet tego nie wiedz?c. Przecie? nie bede sie rzuca3 od razu na
g3ebok? wode... Prosze mnie zrozumiea. By3em pewien, ?e pewne sprawy
(jak np. pozosta3a "zawarto?a" klasy) nie maj? znaczenia i dlatego nie
umie?ci3em kodu ca3ej klasy. Teraz ju? wiem, ?e to wa?ne.

Ogólnie nie pisze tu przecie?, ?eby kogo? zdenerwowaa, wiec prosze o
wybaczenie. Przepraszam, ale ta ironia co do mnie jest raczej
niepotrzebna... Zadaj?c w przysz3o?ci jakie? pytanie postaram sie
sformu3owaa je o wiele dok3adniej. Licze, ?e wczorajszy incydent z
niefortunnym postem nie wp3ynie na odpowied? na przysz3e pytania :)

Dziekuje wszystkim za zainteresowanie problemem.

--
Pozdrawiam, Maciek
?ycze mi3ego dnia :)

Zapraszam na http://www.cyfro...