licencja typu public domain a prawo autorskie

thrunduil

3/2/2007 2:19:00 PM

mam pytanie odnosnie licencji typu public domain.
W prawie polskim nie mozna zbyc prywatnych praw autorskich.
Czyli de facto udostepniajac kod na licencji public domain osoba trzecia nie
moze dokonywac istotnych modyfikacji kodu.

czy tak jest rzeczywiscie?

4 Answers

Mariusz Kruk

epsilon$ while read LINE; do echo ">$LINE"; done < thrunduil
>mam pytanie odnosnie licencji typu public domain.
>W prawie polskim nie mozna zbyc prywatnych praw autorskich.

Nie ma "prywatnych praw autorskich". S? osobiste prawa autorskie.

>Czyli de facto udostepniajac kod na licencji public domain osoba trzecia nie
>moze dokonywac istotnych modyfikacji kodu.

Mo?esz podkrecia jasno?a wypowiedzi? Bo mam wra?enie, ?e nieprawid3owo
u?y3e? imies3owu, ale wole sie upewnia.

--
/\-\/\-\/\-\/\-\/\-\/\-\/\ Arcydzie3a g3upoty nie zawsze daj? sie
\ Kruk@epsilon.eu.org / odró?nia od zwyk3ych arcydzie3. (Wojtek

thrunduil

U¿ytkownik "Mariusz Kruk" <Mariusz.Kruk@epsilon.eu.org> napisa³ w wiadomo¶ci

> Mo¿esz podkrêciæ jasno¶æ wypowiedzi? Bo mam wra¿enie, ¿e nieprawid³owo
> u¿y³e¶ imies³owu, ale wolê siê upewniæ.

case:
tworzê oprogramowanie.
udostêpniam je na stronie internetowej.
zaznaczam ze kod jest domen± publiczn±.

Je¿eli dobrze rozumiem prawo autorskie to w tym momencie rezygnujê z praw
autoskich maj±tkowych.
Ale nie mogê zrezygnowaæ z osobistych praw autoskich.
Kod jest moim dzie³em i osoby trzecie nie mog± dokonywaæ istotnych
modyfikacji.

Inny przyk³ad:
W przypadku dzie³ literackich co do których wygas³y prawa autorskie nie mogê
chyba wyrzuciæ jeden rozdzia³ i pododawaæ kilka nastêpnych a nastêpnie
dystrybuowaæ to nawet pod nazwiskiem autora.

Khorne

Dnia Fri, 02 Mar 2007 15:18:54 +0100, thrunduil napisa3(a):

> [...]
> Czyli de facto udostepniajac kod na licencji public domain osoba trzecia nie
> moze dokonywac istotnych modyfikacji kodu.

IANAL, ale za Wiki:

W przypadku programów komputerowych art. 77 ustawy wy3?cza stosowanie pkt
3-5 art. 16. Autorom programów komputerowych przys3uguj? wiec jedynie
prawa:

* autorstwa utworu,
* oznaczenia utworu swoim nazwiskiem lub pseudonimem albo do udostepniania
go anonimowo

Poniewa? w polskim prawodawstwie autorskie prawa osobiste chroni? utwór na
czas nieograniczony i nie podlegaj? zrzeczeniu sie lub zbyciu, w Polsce
obecno?a utworu w domenie publicznej oznacza jedynie brak jakichkolwiek
praw maj?tkowych:

http://pl.wikipedia.org/wiki/Autorskie_prawa_maj%...

pozdr
--
Micha3 'Khorne' Rzechonek
http://khorne...

thrunduil

U¿ytkownik "Micha³ 'Khorne' Rzechonek" <khorne@leto.homedns.org> napisa³ w
wiadomo¶ci

> W przypadku programów komputerowych art. 77 ustawy wy³±cza stosowanie pkt
> 3-5 art. 16. Autorom programów komputerowych przys³uguj± wiêc jedynie
> prawa:

rzeczywiscie jest taki przepis w prawie autorskim.
W przypadku oprogramowania prawa majatkowe obejmuja prawa do modyfikacji.