Program - ukladanie planu zajec - dla Pan z dziekanatu

bodziec

3/1/2007 11:05:00 PM

Mam na uczelni mozliwosc napisania takiego programiku który ulatwialby
prace Paniom z dziekanatu w tworzeniu planu zajec.

Ma byc to programik na zasadzie "drag and drop". Po prawej przedmioty
i przenoszone myszka na lewo gdzie bedzie rozklad godzin.

Myslalem zeby przedmioty reprezentowac przez obiekty typu "panel" z
nalozonymi "label" z informacjami o przedmiocie.

Zastanawiam sie tylko jak w takim przypadku zrobic dodawanie
przedmiotów.
Mam narazie stworzony jeden panel z gotowymi labelami i metodami
odpowiedzialnymi za przenoszenie itp

Nie wiem tylko jak zrobic zeby np po kliknieciu "dodaj" pojawial mi
sie nowy szablon - czyli nowy panel z moimi wczesniejszymi
preferencjami, labelami itp czyli nowe obiekty.

Móglby ktos pomóc?
Dawno nie siedzialem w obiektowym wiec troche mi w glowie pusto...

40 Answers

Wit Jakuczun

Dnia 1 Mar 2007 15:04:56 -0800
bodziec@gmail.com napisal(a):

> Mam na uczelni mozliwosc napisania takiego programiku który ulatwialby
> prace Paniom z dziekanatu w tworzeniu planu zajec.

A mozesz cos napisac o bebechach (chodzi o algorytmy ukladania planu)?
Czy to ma byc jedynie prosciutkie GUI?

Zdrowia
--
Wit Jakuczun W.Jakuczun [??] wlogsolutions.com
WLOG Solutions http://www.wlogsol...

Dnia 1 Mar 2007 15:04:56 -0800, bodziec@gmail.com napisa3(a):

> [...]
> na3o?onymi "label" z informacjami o przedmiocie.
>
> Zastanawiam sie tylko jak w takim przypadku zrobia dodawanie
> przedmiotów.
> Mam narazie stworzony jeden panel z gotowymi labelami i metodami
> odpowiedzialnymi za przenoszenie itp
>
> Nie wiem tylko jak zrobia ?eby np po kliknieciu "dodaj" pojawia3 mi
> sie nowy szablon - czyli nowy panel z moimi wcze?niejszymi
> preferencjami, labelami itp czyli nowe obiekty.
>
> Móg3by kto? pomóc?
> Dawno nie siedzia3em w obiektowym wiec troche mi w g3owie pusto...

My?le ?e jak masz problem z okienkami to polegniesz przy z3o?ono?ci
algorytmu, kontrol? itd

bodziec

On 2 Mar, 08:08, Jacek Czerwinski <x...@y.z.pl> wrote:

> Mysle ze jak masz problem z okienkami to polegniesz przy zlozonosci
> algorytmu, kontrola itd

Narazie ma byc to zwykle GUI dopiero potem ewentualnie algorytm który
ukladalby plan (wiem ze bedzie to bardzo trudne dlatego narazie
wystarczy samo "drag and drop"

Tomasz 'Piniu' Pichlinski

ja mam propozycje napisania pracy inzynierskiej z ukladania planu dla
uczelni (oparte o GA) i raczej sie nie podejme, bo uwazam, ze dosc spore
ryzyko niepowodzenia :)

pozdrawiam
tomasz 'piniu' pichlinski

bodziec

Ale tu nie chodzi o algorytm tylko o GUI - przeciaganie i upuszczanie
klockow z przedmiotami

bodziec

Jednym z rozwiazan byloby stworzenie czegos na ksztalt tablicy paneli
ktore wczesniej definiuje jako moja nowa kontrolke
Jakies inne pomysly?

Tomasz 'Piniu' Pichlinski

bodziec@gmail.com napisa3(a):
> Jednym z rozwiazan byloby stworzenie czegos na kszta3t tablicy paneli
> ktore wczesniej definiuje jako moja nowa kontrolke
> Jakies inne pomys3y?

a nie warto byloby pomyslec o jakiejs tabeli na ksztalt excela, na ktora
przeciagasz te zdefiniowane przedmioty? wiekszosc bibliotek posiada
cos takiego. uzytkownik puszcza przedmiot nad komorka, program wpisuje
tam co trzeba i sobie gdzies wewnetrznie reprezentuje to jak ci
potrzeba. uzytkownik nie ma bezposredniej mozliwosci edycji komorki tabeli.

Dnia 2 Mar 2007 01:43:36 -0800, bodziec@gmail.com napisa3(a):

> Jednym z rozwiazan byloby stworzenie czegos na kszta3t tablicy paneli
> ktore wczesniej definiuje jako moja nowa kontrolke
> Jakies inne pomys3y?

W pewnym momencie (du?ej ilo?ci sztuk obiektów) zacznei spadaa szybko?a.
Mo?e bya potrzebne odróznienie '?ywych' od 'odczytywanych', np. excell ma
chyba tylko jeden aktywny Edit w nie kilka tysiecy. Oczywi?cie takie
wydajne progrmowanie jest du?o trudniejsze (tzreba malowaa)

Drugie pytanie jest 'ideologiczne': jak na p3askim ekranie wyrazia
wielowymymiarow? (4,5-cio) rzeczywisto?a. Dni, Godziny, Sale, Grupy,
Wyk3adowcy (o czym? zapomnia3em?)

By3a 'wieki temu' próba wylansowania trójwymiarowego akrusza
kalkulacyjnego, ale rynek tego nie chwyci3. A co z 4,5 wymiarem.

Biez wodki nie razbieriosz ....

bodziec

On 2 Mar, 12:05, Tomasz 'Piniu' Pichlinski
<piniu...@poczta.interia.pl> wrote:

> [...]
> tam co trzeba i sobie gdzies wewnetrznie reprezentuje to jak ci
> potrzeba. uzytkownik nie ma bezposredniej mozliwosci edycji komorki tabeli.

No wlasnie o takie cos mi chodzi !!!
Po prawej bedzie miejsce gdzie beda przedmioty w formie paneli a po
lewej narysowany arkusz z dniami i godzinami. Uzytkownik po kliknieciu
"dodaj nowy przedmiot" bedzie mógl dodac nowy panel ze zdefiniowanymi
przez uzytkownika wartosciami np: prowadzacy, nazwa, ilosc godzin,
sala, inne informacje. Wlasnie z tym mam problem - jak zrobic ta
graficzna interpretacje danych ze np program wczytuje z bazy danych
zajecia i przedstawia je w formie paneli - "klocków" z których
uzytkownik bedzie ukladal plan - "drag and drop" - czyli jak napisac
kod który bedzie mi zczytywal np 5 przedmiotów i tworzyl nowe panele.

Nowym rozwiazaniem jest z góry zdefiniowanie kilkudziesieciu "paneli"
po prawej stronie. Po wpisaniu wszystkich przedmiotów reszta poprostu
bylaby pusta tyle ze to jest wg mnie kiepskie rozwiazanie bo narzuca
to ograniczenie przedmiotów - paneli - z góry zalozone przez
programiste...

Tomasz 'Piniu' Pichlinski

moze sie 'uczepilem' tego rozwiazania z tabela, ale na tym bym to oparl.

z jednej strony tabela lub jakis komponent umozliwiajacy wyswietlenie
wielu elementow i selekcjonowanie ich, na ktory sa wczytane przedmioty -
z nich uzytkownik przeciaga na glowna tabele.
dla glownej tabeli (tej , na ktora sie przeciaga), jezeli musisz
umiescic informacji wiecej niz jeden wiersz, to robisz cos takiego:
wyswietlasz krawedzie komorek pogrupowanych po np. trzy wiersze.
| Matematyka |
| Kowalski |
| sala 25 |
nie musisz sie wtedy meczyc z tworzeniem paneli i cala masa rzeczy,
jakie z tego dalej wynikaja.