prosba o opinie

katarzyna moscicka

3/1/2007 5:15:00 PM

witam.
chcialam zapytac jaki jezyk programowania oraz jaki jezyk tworzenia stron
www jest wg was najbardziej przyszlosciowy? w moim srodowisku uwaza sie iz
php powoli odchodzi do lamusa a z kolei kariere robi c sharp? czekam na
wasze opinie.
dziekuje z gory

--
Wys3ano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta....
16 Answers

gonzak

> php powoli odchodzi do lamusa a z kolei kariere robi c sharp? czekam na
> wasze opinie.

tyle ze php jest znany, dziala i dobrze dziala i dlaczego cos zmieniac?

--
Archiwum grupy: http://niusy.onet.pl/pl.comp.p...

Dariusz Zolna

Rafal sxat napisa3(a):
> tyle ze php jest znany, dziala i dobrze dziala i dlaczego cos zmieniac?

Zak3adam ?e masz telefon komórkowy albo przynajmniej stacjonarny.
Po co? Tam-tamy te? dzia3aj?, po co to by3o zmieniaa?

Darek ?o3na

Krzych K2

katarzyna mo?cicka napisa3(a):

> [...]
> php powoli odchodzi do lamusa a z kolei kariere robi c sharp? czekam na

Web developerem nie jestem, ale poruszam sie w obszarze du?ych aplikacji
internetowych (du?e portale www, boki i mase innych ciekawych rzeczy).
Okazuje sie i? wszystko to jest naskrobane w java. Wiem, teraz pewnie
zwolennicy php powiedz? - fuj, java jest wolna, ?re du?o pamieci. Tak, ale
aplikacje napisane w javi-e s? przenaszalne i bardzo 3atwo sie klastruj?.
Poza tym nie ogranicza nas to do zrobienia TYLKO strony www, ale mo?na
stworzya ca3? aplikacje z frontendem www, tekstowym, graficznym i jednym
kliknieciem wgraa j? na klaster. Póki co java obecnie jest w modzie i
pewnie jeszcze d3ugo pozostanie zanim kto? wymy?li co? lepszego.

Swego czasu by3 bardzo du?y sza3 na flash-a. Ale flash poleg3 przez g3upote
du?ych portali, które umieszcza3y reklamy we flashu niezbyt dobrze napisane
(czytaj - nie da3y sie wy3?czya i maksymalnie wkurza3y(. Wobec czego w
chwili obecnej du?o osób wy3?cza flasha. Poza tym flash i linux to
kompletnie nieporozumienie. Mia3a zostaa wydana nowsza wersja pluginu pod
pingwina, ale prace sie przeci?gaj?.

PHP. No có?. Sk3adniowo jest bardzo podobne do c++ a funkcjonalnie do pela
st?d jego popularno?a, ale przyznam szczerze, ?e nie widze du?ych
profesjonalnych projektów w php. Gdzie sie nie obrócisz po du?ych
portalach, wszedzie java. wp, onet, yahoo i wiele innych...
Poza tym php ma t? brzydk? ceche i? kolejna nowsza wersja jest ?rednio
kompatybilna ze starsz? (php5 nie by3o w pe3ni kompatybilne z php4) co
zmusza do utrzymywania przez pewien czas dzia3aj?cych dwóch wersji
biblioteki. Ka?dy kto administrowa3 apachem na troche wy?szym poziomie ni?
domowy serwer, wie i? taki maria? jest mo?liwy, ale upierdliwy w
utrzymaniu.

Takie wynalazki jak ASP czy z zamierzch3ych czasów PERL raczej nie s?
u?ywane, lub w jest o ewenement na du?? skale.

Moim zdaniem - ucz sie javy. W obecnej chwili jest to najbardziej
uniwersalny i popularny jezyk, który na pewno pomo?e ci znalezieniu pracy
nie tyko jako web devel. Apache + tomcat + dokumentacja i jedziemy. A mo?e
nawet rozwojowa licencja weblogica albo jboss-a.

To mówi nie programista ale obserwator.
--
Pozdro
KrzychK2

Dnia Thu, 1 Mar 2007 17:15:25 +0000 (UTC), katarzyna mo?cicka napisa3(a):

> [...]
> php powoli odchodzi do lamusa a z kolei kariere robi c sharp? czekam na
"Zatrudnie programiste lub grafika komputerowego"

Wiktor Zychla

> www jest wg was najbardziej przyszlosciowy? w moim srodowisku uwaza sie iz
> php powoli odchodzi do lamusa a z kolei kariere robi c sharp? czekam na

tym ?rodowiskiem musi bya w takim razie Visual Studio .NET 2005

:)

Wiktor Zychla

Segmentation Fault

Krzych K2 wrote:
> katarzyna mo?cicka napisa3(a):

Tak, bywaj? takie ?rodowiska... Nie daj sobie zrobia prania mózgu ;)

Moim zdaniem php trzyma sie nie?le. Nie jest to dobre rozwi?zanie dla
du?ych systemów, ale do tego co rozumie sie pod pojeciem
"robienia stron" nadaje sie doskonale.

Je?li nawet c# zdobywa popularno?a, to jest to tylko jeden z wielu
"?wie?ych" pomys3ów na nowy jezyk "do robienia stron". IMHO wcale
nie najpopularniejszy. Trendi jest python i kilka frameworków do niego
np. Django. Trendi jest rubby on rails. (pogogluj troche)

No i oczywi?cie jest Java - od niedawna na licencji GPL, wiec
jakby zyska3a now? m3odo?a.

Ka?da z tych technologii jest przysz3o?ciowa i na pewno jeszcze d3ugo
bed? w nich realizowane projekty. Jednak je?li chcesz zarabiaa na rzycie
informatyk? nie miej z3udzen - nie zale?nie od tego w czym bedziesz
sie specjalizowa3 i tak ci?gle bedziesz musia3 sie uczya nowych rzeczy.

..net (c#) ma swoje wady. Jest drogi, uzale?nia od technologii jednej
firmy (nie tylko w sensie ?rodowiska programistycznego)
i ci?gnie sie zanim taki... odorek pomys3u na biznes IT z drugiej po3owy
ubieg3ego wieku ;)

> Poza tym flash i linux to
> kompletnie nieporozumienie. Mia3a zostaa wydana nowsza wersja pluginu pod
> pingwina, ale prace sie przeci?gaj?.

http://www.adobe.com/aboutadobe/pressroom/pressreleases/200701/011707FlashPlayer...
U?ywam. dzia3a zaskakuj?co stabilnie ;)

JimVonMoon

On Thu, 1 Mar 2007 17:15:25 +0000 (UTC), "katarzyna mo?cicka"
<ktossiwy@WYTNIJ.gazeta.pl> wrote:

>witam.
>chcialam zapytac jaki jezyk programowania oraz jaki jezyk tworzenia stron
>www jest wg was najbardziej przyszlosciowy?

Zaden. W pewnych zastosowaniach sprawdzi sie lepiej PHP, albo inny
jezyk skryptowy, a jesli bedzie potrzebne cos powazniejszego to mozna
wykorzystac Jave czy nawet C++. Kwestia problemu - jak zawsze.

>w moim srodowisku uwaza sie iz
>php powoli odchodzi do lamusa a z kolei kariere robi c sharp?

Sadzac po tym ile jest ofert pracy dla programistow PHP i ASP to
stwierdzenie jest mocno na wyrost. Wiekszosc firm potrzebuje raczej
strony na skale "wizytowki" niz portalu, a tu PHP wypadnie raczej
lepiej pod kazdym wzgledem (czas i koszt stworzenia strony, koszt
hostingu). Hosting dla ASP jest drozszy z oczywistych wzgledow:
licencja na Windows.

--
Jakub Nowakowski
http://www.jimvo... - my site.

Grzesiek G.

Segmentation Fault napisa3(a):

> [...]
> nie najpopularniejszy. Trendi jest python i kilka frameworków do niego
> np. Django. Trendi jest rubby on rails. (pogogluj troche)

Jak ja googluje, to widze, ?e Python i Ruby on Rails s? trendi, ale nie
w?ród pracodawców. Zatem, poniewa? moge sie mylia, ilu z grupowiczów
korzysta z wy?ej wymienionych do tworzenia witryn WWW?

[...]
> [...]
> firmy (nie tylko w sensie ?rodowiska programistycznego)
> i ci?gnie sie zanim taki... odorek pomys3u na biznes IT z drugiej po3owy

Zgadza sie. Chocia? z moich do?wiadczen wynika, ?e .NET nie jest a? tak
drogi, je?eli wcze?niej wybrano Windows jako platforme systemow?.

Grzesiek G.
Odpowiadaj?c usun spamerom_nie z adresu

Grzesiek G.

JimVonMoon napisaÅ?(a):

> [...]
> wykorzystac Jave czy nawet C++. Kwestia problemu - jak zawsze.

> Sadzac po tym ile jest ofert pracy dla programistow PHP i ASP to

Jeżeli ktoÅ? dzisiaj potrzebuje programisty ASP to lepiej trzymaÄ? siÄ? od
niego z daleka lub zażÄ?daÄ? naprawdÄ? wysokiego wynagrodzenia :-).

Grzesiek G.
OdpowiadajÄ?c usuÅ? spamerom_nie z adresu

ris

Krzych K2 napisa3(a):

onet.pl jest w php.