Zdarzenie zmiany czestotliwosci taktowania procesora

Borneq

2/28/2007 10:27:00 AM

Je?li procesor zmieni czestotliwo?a taktowania, to czy program u?ytkownika
ma mo?liwo?a przechwycenia tego zdarzenia?

1 Answer

Jan Kowalski

U¿ytkownik "Borneq" <borneq@antyspam.hidden.pl> napisa³ w wiadomo¶ci
> Je¶li procesor zmieni czêstotliwo¶æ taktowania, to czy program u¿ytkownika
> ma mo¿liwo¶æ przechwycenia tego zdarzenia?
Wydaje mi siê, ¿e procesor nie generuje takiego przerwania sprzêtowego wiêc
nie. Zdaje siê, ¿e mo¿na odpytaæ procesor jaki jest jego zegar ale on sam z
siebie tego nie powie - po to s± przerwania, które nie zosta³o przewidzianie
dla tego typu zdarzenia. W koñcu jak czêsto zmienia siê czêstotliwo¶æ
taktowania.
Je¿eli chodzi o ACPI (Zarz±dzanie energi±) to ACPI(dawniej APM) mo¿e
wiedzieæ, ¿e procesor pracuje na wolnych obrotach bo zasilanie jest z
akumulatora. Ale nie dowie siê, ¿e zworka zosta³a prze³o¿ona.

Poniewa¿ od kilku lat ¿yjê w oderwaniu od hardware (nie zajmujê siê
programowaniem hardware: sterowniki itd) wiêc je¶li moje my¶lenie odbiega od
rzeczywisto¶ci to chêtnie siê o tym dowiem.