Czy da sie wykorzystac 64-bitowosc i dwurdzeniowosc?

Borneq

2/28/2007 9:43:00 AM

Mam 32-bitowego Windows XP, w jaki sposób móg3bym wykorzystaa w pe3ni nowe
procesory?
My?le ?e 64-bitowo?c da3o by sie wykorzystaa pisz?c przed kodami instrukcji
specjalne przedrostki, natomiast do wykorzystania dwurdzeniowo?ci potrzebny
by3by system operacyjny, który rozdziela3 by w?tki aby wykonywa3y sie
równolegle na dwóch rdzeniach

15 Answers

Jaroslaw Szatkiewicz

"Borneq" <borneq@antyspam.hidden.pl> napisa3(a):
> Mam 32-bitowego Windows XP, w jaki sposób móg3bym wykorzystaa w pe3ni
> nowe
> procesory?

Zmienic system XP 64?

Analog

Borneq :
> Mam 32-bitowego Windows XP, w jaki sposób móg3bym wykorzystaa w pe3ni
> nowe procesory?
32 bitowy XP wykorzystuje dwurdzeniowo?a.
--
Analog

Borneq

U?ytkownik "Analog" <analog@wywal.to.op.pl> napisa3 w wiadomo?ci
> 32 bitowy XP wykorzystuje dwurdzeniowo?a.

Przypuszczam ?e w trybie u?ytkownika nie moge na przyk3ad napisaa programu,
gdzie okre?li3bym instrukcje które maj? bya wykonywane dla jednego i
drugiego rdzenia.
Skoro XP wykorzystuje dwurdzeniowo?a, to zapewne móg3bym to wykorszystaa na
poziomie procesów i (na szczescie) w?tków otrzymuj?c nawet dwukrotne
zwiekszenie mocy procesora - przyk3adowo program który konwertuje jeden plik
na inny np. wav na mp3 czy mpeg2 na DivX móg3by miea dwa w?tki

Mariusz Kruk

epsilon$ while read LINE; do echo ">$LINE"; done < Borneq
>Przypuszczam ?e w trybie u?ytkownika nie moge na przyk3ad napisaa programu,
>gdzie okre?li3bym instrukcje które maj? bya wykonywane dla jednego i
>drugiego rdzenia.

Ale? mo?esz. Przez stworzenie dwu w?tków.

>Skoro XP wykorzystuje dwurdzeniowo?a, to zapewne móg3bym to wykorszystaa na
>poziomie procesów i (na szczescie) w?tków otrzymuj?c nawet dwukrotne
>zwiekszenie mocy procesora

Etam. Liniowo to sie chyba nic nie skaluje.

--
Kruk@ -\ | A tak - to jakby mówia do pralki. Zadajesz
}-> epsilon.eu.org | jej pytanie, a ona pierze. Zupe3ny brak

Jedrzej Dudkiewicz

> Przypuszczam ?e w trybie u?ytkownika nie moge na przyk3ad napisaa
programu,
> gdzie okre?li3bym instrukcje które maj? bya wykonywane dla jednego i
> drugiego rdzenia.

Je?eli chodzi o to, ?eby wykonaa na jednym procesorze "mov eax, ebx" a na
drugim "mov ecx, edx", to raczej nie, ale to raczej i tak g3upi pomys3. A
je?eli chodzi o to, ?eby kazaa jednemu w?tkowi wykonywaa sie na jednym
procesorze/rdzeniu a drugiemu na drugim, to spójrz na
SetThreadAffinityMask().

JD

Raf256

Borneq <es3is9$ksh$1@news.onet.pl> Wednesday 28 of February 2007 10:43

> Mam 32-bitowego Windows XP, w jaki sposób móg3bym wykorzystaa w pe3ni nowe
> procesory?

Instaluj?c 64 bitowego np. Linuksa + kernel z SMP + pisz?c program
wielow?tkowo (lub kupuj?c odpowiedni windows + pisz?c program
wielow?tkowo).

--
Raf256

"Ustawowe ograniczenie liczby aptek to nie jest centralne sterowanie."
(C) 2007 cz3owiek popieraj?cy PiS

Raf256

Analog <es3jsd$7jl$1@nemesis.news.tpi.pl> Wednesday 28 of February 2007
10:56

> 32 bitowy XP wykorzystuje dwurdzeniowo?a.

Edycja home równie??

--
Raf256

"Ustawowe ograniczenie liczby aptek to nie jest centralne sterowanie."
(C) 2007 cz3owiek popieraj?cy PiS

Analog

Raf256 :
> Edycja home równie??
Tak. Mamy w firmie tylko edycje home i dzia3a.
Organoleptycznie rzecz bior?c - tak dlugo jak WinXP widzi dwa
cpu (mened?er zadan/wydajno?a) tak dlugo SetThreadAffinityMask()
"dzia3a". Brzmi g3upio i 3opatologicznie.
Przyrost predko?ci mo?na uzyskaa równie? na procesorach z HT.
Jednak czasami efekt jest odwrotny ni? zamierzony (prawdopodobnie
przez problemy z cache).

W ka?dym b?d? razie wewnetrzne oprogramwoanie narzedziowe w naszej
firmie (g3ównie edytory graficzne - bran?a 'gamedev') zosta3o tak
zmodyfikowane by korzystaa z wielow?tkowo?ci. W rezultacie dosta3o
naprawde sporego "kopa" na procesorach dwurdzeniowych.
--
Analog

Wiktor S.

> Przypuszczam ?e w trybie u?ytkownika nie moge na przyk3ad napisaa
> programu, gdzie okre?li3bym instrukcje które maj? bya wykonywane dla
> jednego i drugiego rdzenia.

Podzia3u dokonuje sie na poziomie w?tków, nie instrukcji.

--
Azarien

Wiktor S.

> My?le ?e 64-bitowo?c da3o by sie wykorzystaa pisz?c przed kodami
> instrukcji specjalne przedrostki, natomiast do wykorzystania

Nie da3oby sie. 64-bitowe rejestry i instrukcje s? w ogóle niedostepne w
trybie 32-bitowym (w przeciwienstwie do 32-bitowych w trybie 16-bitowym).
"sorry".

--
Azarien