comp.lang.ruby

lis of languages (codepages) in ruby on rails

marco

2/25/2005 11:57:00 PM

i am creating a web page connected to MySQL
is there a list of available languages i can use?
TIA

33 Answers

Sascha Ebach

marco:
> i am creating a web page connected to MySQL
> is there a list of available languages i can use?
> TIA

I think you might want to read this if you use MySQL 4.1.x

http://www.quepublishing.com/articles/printerfriendly.as...

You can use any language you like as long as you know how to deal with
character sets. I recommend using the utf8 encoding for tables and also read

http://wiki.rubyonrails.com/rails/show/Internatio...
and
http://wiki.rubyonrails.com/rails/show/HowToUseUnic...

Good luck

Sascha

PS: There is also a Rails mainlinglist:

http://lists.rubyonrails.org/mailman/list...

wojtek.mula

On Friday, May 3, 2013 8:13:46 PM UTC+2, Marek Borowski wrote:
> Wlasnie sie zastanawiam jak tepic takich gosci co przez przypadek
> trafili na studia i kombinuja jak moga. Chyba nalezy przestac oceniac
> projekty a wprowadzic kolokwium z projektow - jak ktos nie pisal
> samodzielnie to powinno to wykazac.

Pracujesz na uczelni?

w.

bartekltg

W dniu 2013-05-03 20:13, Marek Borowski pisze:

> [...]
> trafili na studia i kombinuja jak moga. Chyba nalezy przestac oceniac
> projekty a wprowadzic kolokwium z projektow - jak ktos nie pisal

W sensie jaka?? mocniejsza 'obrona' projektu? Sporo czasu
si?? na to zmarnuje. Je??li nie i po prostu kolokwium
z materia??y, to chyba z??y pomys??. Nie tego chcemy student??w
nauczy??. Co z tego, ??e b??dzie umia?? rozwi??za?? wypreparowane
podzadania, ma umie?? zrobi?? pewne rzeczy od pocz??tku do ko??ca
(po drodze napotykaj??c na problemy:)

pzdr
bartekltg

Marek Borowski

On 2013-05-03 20:24, Wojciech Mu??a wrote:

> Pracujesz na uczelni?

Obecnie nie. Generalnie nauka jest dla mnie bardzo wazna, staram sie
miec z nia kontakt. To co sie dzieje w polsce mnie oslabia. Ludzie myla
studia ze szkola zawodowa, naukowcy staja sie businessmenami walczacymi
o granty i ogolnie nie wyglada to tak jak powinno wygladac.
IMO 80% kierunkow studiow powinno sie przeksztalcic w szkoly zawodowe
uczace tego czego chce rynek pracy i wspolczesni wykwalifikowani
robotnicy. Zas na pozostale 20% powinni trafiac ci ktorzy naprawde chca
sie uczyc i miec szersze horyzonty.

Pozdrawiam

Marek

A.L.

On Fri, 03 May 2013 20:13:46 +0200, Marek Borowski
<marek@a.borowski.com> wrote:

> [...]
>trafili na studia i kombinuja jak moga. Chyba nalezy przestac oceniac
>projekty a wprowadzic kolokwium z projektow - jak ktos nie pisal

Jako osobnik ktory przepracowal ponad polowe zycia uczac studentow,
stwierdzam ze gdy student przynosi projekt, przecietnie dociekliwemu
sprawdzajacemu wystarczaja 2 - 3 minuty na to zeby stwierdzic czy to
gotowiec, czy nie gotowiec albo rzecz zrobiona przez kogos innego.

Tylko... MUSI SIE SPRAWDZAJACEMU CHCIEC poswiecic 10 minut na
przepytanie autora projektu. Kiedys sie chcialo. Z tego co wiem od
krewnych-i-znajomych, teraz olewa sie to rowno. Stad biznesy pisamia
projektow za pieniadze, prac licencjackich, magosterskich a ponoc i
doktorskich

A.L.

A.L.

A jakie to ma znaczenie?

A.L.

Marek Borowski

On 2013-05-03 21:42, bartekltg wrote:

> W sensie jaka?? mocniejsza 'obrona' projektu?
No cos w ten desen. Ustna obrona jest dobra metoda (i chyba jedyna
wmiare skuteczna) tylko obierajacy projekt zbyt czesto zamiast go
odrzucic jako niesamodzielny po prostu obnizaja ocene - kombinator i tak
jest wtedy zadowolony.

Pozdrawiam

Marek

wojtek.mula

On Friday, May 3, 2013 10:09:11 PM UTC+2, Marek Borowski wrote:
> Obecnie nie. Generalnie nauka jest dla mnie bardzo wazna, staram sie
> miec z nia kontakt. To co sie dzieje w polsce mnie oslabia. Ludzie myla
> studia ze szkola zawodowa,

Ludzie, czyli studenci? Jesli tak, to dlatego, ze moga pomylic i nikt
im wyjscia z bledu nie utrudnia.

> naukowcy staja sie businessmenami walczacymi o granty i ogolnie nie
> wyglada to tak jak powinno wygladac.

Wydaje sie, ze akurat staranie sie o granty to chleb powszedni naukowca.

> IMO 80% kierunkow studiow powinno sie przeksztalcic w szkoly zawodowe
> uczace tego czego chce rynek pracy i wspolczesni wykwalifikowani
> robotnicy.

Ciekawa zbieznosc. Profesor Marcinkowski, który jest (byl?) czlonkiem
komisji akredytacyjnej stwierdzil, ze ok. 80% wydzialów informatyki
nalezy zaorac. :)

> Zas na pozostale 20% powinni trafiac ci ktorzy naprawde chca
> sie uczyc i miec szersze horyzonty.

A kto by mial to robic? Przegladam regularnie arxiv.org, dzial
Computer Science, nie kojarze ani jednej publikacji z PL.

w.

wojtek.mula

On Friday, May 3, 2013 10:18:09 PM UTC+2, A. L. wrote:

> A jakie to ma znaczenie?

Czy bylaby mozliwosc empirycznej weryfikacji metody.

w.

A.L.

On Fri, 3 May 2013 13:23:05 -0700 (PDT), Wojciech Mu?a
<wojtek.mula@gmail.com> wrote:

>A kto by mia? to robi?? Przegl?dam regularnie arxiv.org, dzia?
>Computer Science, nie kojarz? ani jednej publikacji z PL.

Nie kazdy tam publikuje. Moze oni publikuja gdzie indziej?

Moze powinienes zajrzec tutaj?

http://www.mimuw.edu.pl/badania/p...

albo tu

http://www.ibspan.waw.pl/kategorie/publikacje_w_ro...

Calkiem porzadne publikacje, w porzadnych periodykach. Wbrew
powszechnej opinii, naukowcy polscy to nie sami idioci i darmozjady

A.L.