comp.lang.ruby

IBM and PHP

pat eyler

2/25/2005 6:51:00 PM

from some posts on Slashdot:

http://developers.slashdot.org/developers/05/02/25/1758211.shtml?tid=156&a...

and

http://developers.slashdot.org/developers/05/02/25/1311249.sht...

it looks like IBM is lining up behind PHP. I wonder what could be
done to show them the value (and beauty) of Ruby and Rails.

--
thanks,
-pate

12 Answers

Sascha Ebach

pat eyler schrieb:
> [...]
>
> it looks like IBM is lining up behind PHP. I wonder what could be
> done to show them the value (and beauty) of Ruby and Rails.

I fear nothing. Programming in Ruby and Rails is so easy, there is not a
real market for tool vendors ;)

Sascha

Joe Van Dyk

On Fri, 25 Feb 2005 10:50:58 -0800, pat eyler <pat.eyler@gmail.com> wrote:
> [...]
>
> it looks like IBM is lining up behind PHP. I wonder what could be
> done to show them the value (and beauty) of Ruby and Rails.

Quiet you. Rails and Ruby is a competitve advantage of mine. If the
whole world uses it, it wouldn't be an advantage now, would it?

Neil Stevens

On Sat, 26 Feb 2005 03:51:13 +0900, pat eyler wrote:
> it looks like IBM is lining up behind PHP. I wonder what could be
> done to show them the value (and beauty) of Ruby and Rails.

IBM is a big company, and various tentacles work on many things.

There is no one monolithic "them" to show Ruby to!

--
Neil Stevens - neil@hakubi.us

'A republic, if you can keep it.' -- Benjamin Franklin

Matt Lawrence

Bill Guindon

On Sat, 26 Feb 2005 11:57:26 +0900, Matt Lawrence <matt@technoronin.com> wrote:

> I'm trying to promote Ruby. I'm working around a bunch of Japanese
> engineers who I would like to convince that Ruby is a good thing.
> However, there does seem to be a bit of a cultural "disconnect" going on,
> I haven't really been able to socialize with them. I'm just the "Friendly
> Neighborhood Sysadmin", not one of the designers. Since there is a rather
> large Japanese contingent here, perhaps some of y'all would be willing to
> give me some pointers. If I'm successful, it would help get Ruby into
> Sony and Toshiba as well.

Perhaps this is worthy of it's own thread? I'd hate for your effort
to fail simply because your request didn't reach the right eyeballs
(who may not care about IBM/PHP).

Good luck with your quest, I'd imagine if you can get them to consider
it, they'll be sold.

--
Bill Guindon (aka aGorilla)

Stachu 'Dozzie' K.

On 2013-05-03, M.M. <mmarszik@gmail.com> wrote:
> W dniu pi?tek, 3 maja 2013 13:02:49 UTC+2 u?ytkownik firr kenobi napisa?:

> Wydawa?o si?, ?e java ugruntowa?a pozycj?, a nawet
> znaczenie klamerek w j?zykach programowania,

Eee... ?e co? Niby jak? To raczej C ugruntowa?o. Java nic nie wnios?a
nowego do j?zyk?w programowania, ani paradygmatu, ani ?rodowiska
uruchomieniowego, ani sposob?w post?powania z kodem.

--
Secunia non olet.
Stanislaw Klekot

Mariusz Marszalkowski

W dniu piatek, 3 maja 2013 14:08:51 UTC+2 uzytkownik Stachu 'Dozzie' K. napisal:

> Eee... Ze co? Niby jak? To raczej C ugruntowalo. Java nic nie wniosla
> nowego do jezyków programowania, ani paradygmatu, ani srodowiska
> uruchomieniowego, ani sposobów postepowania z kodem.
Wazna jest jeszcze popularnosc. C byl pierwszym jezykiem który
stal sie popularny i mial klamerki (w takim znaczeniu). Mozna powiedziec
wiec, ze C wniósl, a Java ugruntowala. O ile sie nie myle, podstawy Pythona
powstaly wczesniej od Javy, ale popularnosc (przynajmniej tam gdzie zdolalem
zaobserwowac) zdecydowanie najpierw zdobyla Java a dlugo potem Python.. Na
podstawie skladni tak popularnych jezyków jak Javy i C, duzo ludzi wypowiadalo
sie, ze skladnia C-podobna albo Javo-podobna bedzie dominowala w jezykach
programowania. Tymczasem w Pythonie, który caly czas zdobywa zwolenników,
zamiast klamerek jest takie dziwo jak glebokosc wciec.

Jakby wziac kolejnosc powstawania jezyków a nie zdobywania popularnosci, to
wygladaloby inaczej.

Pozdrawiam

Kosu

On 2013-05-03, M.M. <mmarszik@gmail.com> wrote:
> zaobserwowa??) zdecydowanie najpierw zdoby??a Java a d??ugo potem Python. Na
> podstawie sk??adni tak popularnych j??zyk??w jak Javy i C, du??o ludzi wypowiada??o
> si??, ??e sk??adnia C-podobna albo Javo-podobna b??dzie dominowa??a w j??zykach
> programowania. Tymczasem w Pythonie, kt??ry ca??y czas zdobywa zwolennik??w,
> zamiast klamerek jest takie dziwo jak g????boko???? wci????.

Python ca??y czas zdobywa zwolennik??w, bo robi si?? na nim taka typowa
"ba??ka" (jak w finansach). Wszyscy si?? ucz??, wszyscy polecaj??, wsz??dzie
si?? go wykorzystuje (cz??sto na si????, bo modny i fajny). Trudno
powiedzie??, co zostanie z dzisiejszej popularno??ci Pythona za 10 lat.
A C/C++/C# pewnie b??dzie si?? mia?? ca??kiem dobrze. I za 30 lat te??.

Jednak co tu kry??: Python to g????wnie r????ne web'y, ma??e aplikacje itp.
(cho?? i do wi??kszych rzeczy si?? go u??ywa). C/C++ to systemu operacyjne,
oprogramowanie naukowe, oprogramowanie p??atne, biblioteki obliczeniowe.
Wiadomo jakie s?? tego efekty. Istotna aktualizacja Pythona powstaje
szybciej, ni?? na wst??pn?? rozmow?? zbieraj?? si?? wszyscy wa??ni panowie
od C++ :).
A z drugiej strony jest w??a??nie trwa??o???? ("bezw??adno????") j??zyka.
Zobaczcie ile modnych j??zyk??w zagin????o w mrokach dziej??w, a IMO
okropny Fortran trzyma si?? ca??kiem dobrze (bo napisano w nim kilka
bibliotek obliczeniowych i kilka sterownik??w do sprz??tu naukowego
czy przemys??owego).

pozdrawiam,
Kosu

Mariusz Marszalkowski

W dniu piatek, 3 maja 2013 15:23:10 UTC+2 uzytkownik Kosu napisal:

> Python caly czas zdobywa zwolenników, bo robi sie na nim taka typowa
> "banka" (jak w finansach). Wszyscy sie ucza, wszyscy polecaja, wszedzie
> sie go wykorzystuje (czesto na sile, bo modny i fajny). Trudno
> powiedziec, co zostanie z dzisiejszej popularnosci Pythona za 10 lat.
> A C/C++/C# pewnie bedzie sie mial calkiem dobrze. I za 30 lat tez.
Nie znam prawdziwej przyczyny popularnosci Pythona. Moim zdaniem
przyczyna jest ukrywanie szczególów przed programista. Python
ukrywa wiecej niz Java i znacznie wiecej niz C/C++. Gdy dzis sie
proponuje programowanie w C, czy C++, to pytaja sie czy jestes
szalencem czy masochista :)

> Jednak co tu kryc: Python to glównie rózne web'y, male aplikacje itp.
> (choc i do wiekszych rzeczy sie go uzywa). C/C++ to systemu operacyjne,
> oprogramowanie naukowe, oprogramowanie platne, biblioteki obliczeniowe.
> Wiadomo jakie sa tego efekty. Istotna aktualizacja Pythona powstaje
> szybciej, niz na wstepna rozmowe zbieraja sie wszyscy wazni panowie
> od C++ :).

Mozna zaprojektowac jezyk który bedzie i wygodny i nie straci duzo na
wydajnosci, i bedzie kompilowany do kodu maszynowego.

> A z drugiej strony jest wlasnie trwalosc ("bezwladnosc") jezyka.
> Zobaczcie ile modnych jezyków zaginelo w mrokach dziejów, a IMO
> okropny Fortran trzyma sie calkiem dobrze (bo napisano w nim kilka
> bibliotek obliczeniowych i kilka sterowników do sprzetu naukowego
> czy przemyslowego).
No tak, ale mnie sie nie chce zawsze klepac niskopozimowo w C++,
pomimo ze lubie ten jezyk. Czesto da sie napisac aplikacje bez
wnikania w to czym jest wskaznik i jak dany kompilator skompiluje
zagniezdzone szablony z dziedziczeniem wirtualnym. Niemniej w takich
aplikacjach tez oczekuje jakiejs sensownej wydajnosci, albo mozliwosci
ukrycia kodu zródlowego. W zwyklych zastosowaniach C/C++ to przesada w
jedna strone, a Java i Python (choc to calkiem inne jezyki) to przesada
w druga strone.

Pozdrawiam

Kosu

On 2013-05-03, M.M. <mmarszik@gmail.com> wrote:
> Nie znam prawdziwej przyczyny popularno??ci Pythona. Moim zdaniem
> przyczyn?? jest ukrywanie szczeg??????w przed programist??. Python

JAsne. Python jest ??atwym j??zykiem, a dla ogromnej wi??kszo??ci
u??ytkownik??w jego wady nie s?? zauwa??alne, a zalety (??atwy w pisaniu
i czytaniu, bardzo szybko si?? klepie dzi??ki ??wietnym bibliotekom)
rzucaj?? na kolana. Nie trzeba by?? bardzo dobrym programist??, ??eby
napisa?? naprawd?? przyzwoity program. M.in. dlatego uwielbiaj?? go
naukowcy (chyba przede wszystkim fizycy).

Ale s?? te?? wady i na jedn?? zwr??ci??em poprzednio uwag??. Pythona
u??ywa si?? do prostych i g????wnie niekomercyjnych projekt??w.
To oznacza, ??e je??li za 5 lat kto?? wyskoczy z super nowym ??atwym
pomys??em - np. j??zykiem "??wistak", kt??ry b??dzie jeszcze prostszy
i b??dzie mia?? jeszcze nowsze biblioteki, to ludzie przerzuc?? si??
momentalnie :). I potem b??d?? inne ????bry i Bobry, a wsp??ln?? ich cech??
b??dzie to, ??e b??dzie si?? w nich pisa??o na OSie napisanym w C-czym??tam
(a jak dobrze p??jdzie, to b??d?? korzysta??y z bibliotek w Fortranie :P).

Oczywi??cie Pythonowi ??le nie ??ycz??, wr??cz sam bardzo lubi?? w nim pisa??
(cho?? akurat programowa?? uczy??em si?? na C++ i to jest m??j g????wny
j??zyk od 15 lat). Ale je??li kto?? dzi?? ma kilkana??cie lat, to po prostu
odradzam nadmierne przywi??zanie (tzn. zostanie "fanboyem"),
bo w momencie wej??cia na rynek pracy mog?? natrafi?? g????wnie na oferty
od jakiego?? Rysia, a Python b??dzie dla zgred??w takich jak ja :).

> Mo??na zaprojektowa?? j??zyk kt??ry b??dzie i wygodny i nie straci du??o na
> wydajno??ci, i b??dzie kompilowany do kodu maszynowego.

No Ry??, m??wi?? przecie??.

> No tak, ale mnie si?? nie chce zawsze klepa?? niskopozimowo w C++,

Mi si?? nigdy nie chce, ale klepi??. Relatywnie najlepiej si?? w tym
j??zyku czuj??, mam najwi??cej do??wiadczenia i najwi??cej gotowych
w??asnych bibliotek. A po studiach tak naprawd?? programuj?? mniej
i g????wnie w VBA (:D). Nawet w nowego C++ i C# nie bardzo mam czas
si?? wgryza??, a pewnie g????wnie z tymi j??zykami jest jako?? zwi??zana
moja przysz??o???? (no i z VBA :D).

> ukrycia kodu ??r??d??owego. W zwyk??ych zastosowaniach C/C++ to przesada w
> jedn?? stron??, a Java i Python (cho?? to ca??kiem inne j??zyki) to przesada
> w drug?? stron??.

Java mnie odrzuca. Nie cierpi?? tej sk??adni, nie mog?? znale???? fajnego
IDE (Netbeans jest za wolny, z Eclipse po prostu nie mog?? si?? dogada??).
Kupi??em sobie jaki?? czas temu telefon z Androidem my??l??c "teraz naucz??
si?? Java, b??d?? pisa?? sobie applikacje, mo??e co?? zarobi?? na Play".
I gucio. Powinienemby?? odk??ada?? na iPada, bo na Objective-C
przestawi??bym si?? momentalnie i mia??bym wi??cej frajdy (osobn?? kwesti??
jest mo??liwo???? pisania na sprz??t Apple nie maj??c ??adnego OS X ^^).

pozdrawiam,
Kosu