comp.lang.ruby

[ANN] Ruby Bindings for POI

avik.sengupta@gmail.com

2/18/2005 4:04:00 PM

POI (http://jakarta.apach...) is a pure java library that reads
and writes OLE2 Compound Document Files; in particular, it excels at
processing MS Excel file formats.

I have just checked into the POI repository an initial attempt at
creating a Ruby wrapper for this library. This is done by compiling POI
with GCJ to create a native lib, and generating the Ruby wrappers with
SWIG.

Documentation is at: http://jakarta.apach...poi-ruby.html

Note that this is at an initial stage, and further wrapping coverage is
coming soon... however I think it already has enough features to be
useful. See the testcases for examples of what you can do.

Hop on to poi-dev@jakarta.apache.org if you want to help develop this
further.

Thoughts/feedback/brickbats gratefully accepted.

Regards
-
Avik Sengupta

5 Answers

ptkwt

In article <1108742660.719012.12390@z14g2000cwz.googlegroups.com>,
Avik Sengupta <avik.sengupta@gmail.com> wrote:
> [...]
>creating a Ruby wrapper for this library. This is done by compiling POI
>with GCJ to create a native lib, and generating the Ruby wrappers with

That's interesting. This is the first I've heard of anyone wrapping a
Java library in this manner. An article describing how you did this would
be very nice - and you could probably get it published somewhere.

Phil

avik.sengupta@gmail.com

>This is the first I've heard of anyone wrapping a Java library in
this manner.

Sorry, cant take credit :(.

See http://pylucene.osafoun... ... its python, rather than ruby,
but similar process (gcj/swig)... which is where I got the inspiration.

But yes, an article would be nice, thanks. Pylucene doesnt have the
best of documentation.

mkarwan

U?ytkownik "quark" <quark940@yahoo.com> napisa? w wiadomo?ci

>Nie zgrywaj sie M.Karwan, chyba ze faktycznie nie mozesz pojac.
>To jest PiSssssowska zadyma, ktora z religii robi orez polityczny.

Po tragedii smole?skiej pod pa?acem z?awi?y si? dziesi?tki tysi?cy
Przyszli tam z w??snej woli czy dlatego, ?e to by?a "PiSowska zadyma"?
Jeste? g?upcem nie rozumiej?cym nastroj?w spo?ecznych.
Znowu robisz z siebie durnia.

Andrzej Adam Filip

"mkarwan" <mkarwan@poczta.onet.pl> pisze:
> U??ytkownik "Andrzej Adam Filip" <anfi@xl.wp.pl> napisa?? w wiadomo??ci

> Politycy kt??rzy si??gaj?? po rozwi??zania si??owe, gdy rozwi??zanie
> spokojne jest w zasi??gu r??ki s?? durniami.

Znasz filozofie "od kamyczka do rzemyczka" oraz "apetyt ro??nie w miar?? jedzenia"?
Gdzie?? trzeba wyznaczy?? granic?? cho?? niekoniecznie akurat ju?? w tym miejscu.

> Wystarczy podj???? decyzje o budowie pomnika lub tablicy upami??tniaj??cej
> Smole??sk.
> To takie trudne?

Chodzi o miejsce.

Jak dla mnie Komorowsi w ramach "politycznego judo" mo??e kolejno:
a) *samodzielnie* zaproponowa?? postawienie tablicy "upami??tniaj??cej"
"na koszt kancelarii prezydenta" w katedrze Warszawskiej w kt??rej
pochowani s?? prezydenci RP2, tablicy "odpowiadaj??cej i dostosowanej
do powagi miejsca"
b) jak dalej b??d?? chcieli pomnika pod pa??acem to zgodzi?? si?? na jak
najwi??kszy pomnik a jak si?? jego budowa ju?? "nieodwracalnie rozkr??ci"
przenie???? siedzib?? prezydenta do Belwederu (siedziba prezydent??w RP2
i Lecha Wa????sy jako prezydenta RP3) a pod Pa??acem Namiestnikowskim
"dostawi?? tablic?? historyczn??" wymieniaj??c?? dok??adnie z imienia i
nazwiska oraz okres??w urz??dowania namiestnik??w carskiej rosji kt??rzy
tam "zamieszkiwali"

Trzeba r??wnie?? potrafi?? zgadza?? si?? tak ??eby prosz??cy dosta?? to czego
chce ale ??eby pro??ba mu bokiem wysz??a :-)

--
Andrzej Adam Filip : ??wiat jaki jest ka??dy widzi (inaczej).
Cz??owiek nie ??yje, aby jad??, ale je, aby ??y??.

mkarwan

> Znasz filozofie "od kamyczka do rzemyczka" oraz "apetyt ro??nie w miar??
> jedzenia"?
> Gdzie?? trzeba wyznaczy?? granic?? cho?? niekoniecznie akurat ju?? w tym
> miejscu.

Tablica powinna by?? ju?? dawno.
Ci kt??rzy kr??c?? i matacz?? w tej sprawie tylko si?? o??mieszaj??.
Pokazuj?? swoja m??ciwo???? w stosunku do Kaczora prezydenta.
To jest a?? nadto czytelne.
Inaczej trudno wyt??umaczy?? te idiotyczne zabiegi.
Problemu nie ma, problem zosta?? stworzony sztucznie przez niem??drych
(delikatnie m??wi??c) polityk??w.
Broni??cy krzy??a s?? przedstawicielami tej milcz??cej wi??kszo??ci kt??ra pokaza??a
swoj?? si???? po katastrofie.
Ten kto tego nie rozumie, nie ma poj??cia o nastrojach spo??ecznych.