comp.lang.ruby

duplicated match question

shaobo.li

2/13/2005 4:21:00 AM

Hi,

I am new to Ruby,and confusing about following regular patterns:

why pattern "(\w)\1" match duplicated letter "ll" in "Hello"

and "(\w+)\1" match "ississ" in "Mississippi"?

# match duplicated letter
showRE('He said "Hello"', /(\w)\1/) » He said "He<<ll>>o"
# match duplicated substrings
showRE('Mississippi', /(\w+)\1/) » M<<ississ>>ippi

def showRE(str,pt)
md=str.match(pt)
if str=~pt
puts "#{$`}<<#{$&}>>#{$'}"
else
puts "no match"
end
end

any explanation will be great thanks !

9 Answers

Charles Mills

shaobo.li@gmail.com wrote:
> Hi,
>
> I am new to Ruby,and confusing about following regular patterns:
>
> why pattern "(\w)\1" match duplicated letter "ll" in "Hello"

(\w) matches a word character and stores it in the first 'register'.
\1 is the literal value of the first register.

So, /(\w)\1/ matches a word character followed by that same word
character.
irb(main):004:0> /(\w)\1/ =~ 'll'
=> 0
irb(main):005:0> /(\w)\1/ =~ 'aa'
=> 0
irb(main):006:0> /(\w)\1/ =~ 'bb'
=> 0
irb(main):007:0> /(\w)\1/ =~ '11'
=> 0
irb(main):008:0> /(\w)\1/ =~ '##'
=> nil
'#' is not a word character.

> and "(\w+)\1" match "ississ" in "Mississippi"?

/(\w+)\1/ matches a sequence of word characters followed by that same
sequence of word characters.
In 'Mississippi' the (\w+) matches 'iss' and the \1 which resolves to
'iss' matches 'iss' a second time, giving a complete match of
/(\w+)\1/.

Also note:
irb(main):009:0> /(\w+)\1/ =~ 'ssissi'
=> 0
irb(main):010:0> $1
=> "ssi"
irb(main):011:0> $&
=> "ssissi"

Hope that helps,
Charlie

shaobo.li

this make me understand it clearly,thanks Charles !

John Doe

U?ytkownik "Edek" <edek.pienkowski@gmail.com> napisa?:

> Nie ;)

No tos zwyczajnie guuuupi jest Edziu :)

AK

John Doe

U?ytkownik "Edek" <edek.pienkowski@gmail.com> napisa?:

> Cz?eniu, lito?ci, i Ty chcesz si? zajmowa? j?zykami programowania? Phi...

Malo ze glupi, to zwyczajny palant :(
Znam bardzo wielu tzw "prostych" ludzi ktorzy baaaardzo niepoprawnie wyrazaja
sie po polsku, a byli i sa "sol? tej ziemi".
A A.L. prawie zawsze generalizowal i dyskredytowal opierajac sie na "intelekcie".
A tymczasem to "serce" (nawet jesli chropawe:) a nie "intelekt" decyduje "kto zacz".

AK

John Doe

U?ytkownik "Edek" <edek.pienkowski@gmail.com> napisa?:

> No ale m?wienie komu? np. ?eby nie wymy?la? ko?a na nowo to plucie czy
> dozwolona krytyka? Dla wielu najprawdziwszych najwyra?niej plucie.

Edziu, wez przeczytaj caly watek jeszcze raz.
No ale poniewaz zblizasz sie powoli "percepcja" do kenobiego wytlumacze
jak przystalo..:
A.L. w zdecydowanej wiekszosc porzypadkow przerastal
nas tu "srednio" o glowe (albo dwie) w kwestiach profesjonalnych
czy intelektualnych (inteligencja).
Natomiast w kwestii historii Polski, rozumienia nawet dzisiejszych
problemow Polski (i ich podloza) i jego stosunku do niej i do ludzi
tu zyjacych zachowywal sie nieraz jak.. porzyslowiowy "pantofelek".
Zaowno pod wzgledem intelektualnyum jak i "moralnym".
Zrozumiales wreszcie?

AK

John Doe

U?ytkownik "Edek" <edek.pienkowski@gmail.com> napisa?:

> W jakim? punkcie b?d? musia? przerwa? wyzywanie mnie od g??b?w.
> Daleko do tego jeszcze, ale tak tylko m?wi? ;)

> Przeczytaj tekst z 11.04.2013, ten o kawie, analogia mam nadziej?
> jest oczywista.
>
> http://wy...
> autorzy/1,129616,12771191,Malgorzata_Kolinska_Dabrowska.html?bo=1

> Od teraz przestajesz mnie wyzywa? od os??w, bo to pantofelkizm. Ok?

Nie bede obrazal niewinnego osla.
Ty jednak jestes Edziu totalnym glabem :)

AK

John Doe

U?ytkownik "Edek" <edek.pienkowski@gmail.com> napisa?:

> Takie spostrze?enie OT, ?e j?zyk m?wi du?o o naturze cz?owieka w sensie og?lnym.

Glupis bos mlody :))

AK

John Doe

U?ytkownik "Edek" <edek.pienkowski@gmail.com> napisa?:

> Bardziej zrozumia?e by?oby okre?lenie "zapluty imperialistyczny pantofelek reakcji" :)

Co ty tam wiesz Edziu o "zaplutych karlach reakcji " :))

PS: Przestan sie czlowieku ciepac i czepiac i zacznij wreszcie czytac i myslec/wnioskowac.
Ale nie w zalganej do maksimum wyborczej :(.

AK

A.L.

On Mon, 15 Apr 2013 20:49:52 +0200, "AK" <nobody@nowhere.com> wrote:

>U?ytkownik "Edek" <edek.pienkowski@gmail.com> napisa?:

>Edziu, zwyczajnie "wali ci na czaszke".
>Przeciez ja od poczatku _bronie_ A.L. w sensie jego wiedzy, profesjonalizmu.
>Nie zauwazykles chlopcze ? :)
>Natomiast w kwestii podejscia do Polski, zrozumienia spraw tu sie dziejacych
> itp to Pan Prof Lewandowski moglby sie (chocby ode mnie:) wiele nauczyc.
>Latwiej wyjechac i pluc, trudniej zostac i cos robic nawet gdy (jak sie dzis wydaje )
>sprawa beznnadziejna.

Hm.. Ostatnie 4 lata spedzilem jako czlonek Rady Naukowej pewnego
instytutu w Warszawie, a teraz przymierzam sie do kooperacj iz firmami
polskimi. Co nei zmienia mej opinii ze w niektorych mnie
interesujacych dziedzinach zwiazanych z informatyka Polska jest
solidnie do tylu...

A.L.