comp.lang.ruby

Re: gems changes?

Harry Ohlsen

2/8/2005 4:16:00 AM

> From: Assaph Mehr [mailto:assaph@gmail.com]

Hi Assaph!

> a. You should run update-rubygems after the gem-install to actually
> update the library.

I guessed that, and tried typing "update-rubygems" (sic) and that didn't
work, so I figured I was wrong ... almost never happens :-).

When I replaced the mistyped hyphen with an underscore, it worked
perfectly.

> b. use 'gem env' instead of 'gem --version' for more details.

Thanks for that. I now get ...

C:\>gem env
Rubygems Environment:
- VERSION: 0.8.4 (0.8.4)
- INSTALLATION DIRECTORY: c:/ruby-1.8.2/lib/ruby/gems/1.8
- GEM PATH:
- c:/ruby-1.8.2/lib/ruby/gems/1.8
- REMOTE SOURCES:
- http://gems.rub...

Yee ha!

Thanks again.

Harry O.

If you have received this e-mail in error, please delete it and notify the sender as soon as possible. The contents of this e-mail may be confidential and the unauthorized use, copying, or dissemination of it and any attachments to it, is prohibited.

Internet communications are not secure and Hyperion does not, therefore, accept legal responsibility for the contents of this message nor for any damage caused by viruses. The views expressed here do not necessarily represent those of Hyperion.

For more information about Hyperion, please visit our Web site at www.hyperion.com

8 Answers

Borneq

U?ytkownik "Borneq" <borneq@antyspam.hidden.pl> napisa? w wiadomo?ci
> No tak, ale czy big czy little endian? Dla liczby hex jest big, cho? to
> nie

Jak z kolejno?ci?? czyh najpierw cyfry, potem duze, potem ma?e?

Mariusz Marszalkowski

W dniu wtorek, 2 kwietnia 2013 23:55:14 UTC+2 uzytkownik Borneq napisal:

> No tak, ale czy big czy little endian? Dla liczby hex jest big, choc to nie
> zawsze, bo big jest na pewno w jednym bajcie. Tutaj trzeba by konstruowac
> wielka liczbe, np 256 bitowa, w takich jezykach jak Java nie ma problemu, w
> C/C++ trzeba by sie posluzyc specjalna biblioteka dla duzych liczb, choc
> moze niekoniecznie, mozna od razu odczytywac bajty, podobnie jak w kodowaniu
> arytmetycznym, wtedy mozna zdekodowac tysiace bitów, ale tego nie robilem.
Nie wiem o co chodzi. Dlaczego to wszystko jest wazne?

Po prostu bierzemy reszty z dzielenia i dzielimy. A jesli dzielimy i
bierzemy reszty, to musimy miec algorytm który dzieli i bierze reszty.
I sila rzeczy, algorytm ten bedzie pracowal na jakies strukturze danych,
nie wiem czy na 256 bitowej liczbie, czy na bigincie w javie, czy na
zwyklym stringu, czy jeszcze na czyms innym.

Pozdrawiam

Borneq

U?ytkownik "M.M." <mmarszik@gmail.com> napisa? w wiadomo?ci

https://github.com/bitcoin/bitcoin/blob/master/sr...

> U?ytkownik "M.M." <mmarszik@gmail.com> napisa? w wiadomo?ci
>
> https://github.com/bitcoin/bitcoin/blob/master/sr...

Big number w dowolnym j?zyku za pomoc? biblioteki libeay32.dll

> [...]

> Po prostu bierzemy reszty z dzielenia i dzielimy. A je?li dzielimy i
> bierzemy reszty, to musimy mie? algorytm kt?ry dzieli i bierze reszty.

A je?eli nie chcemy dzia?a? na jednej wielkiej liczbie?
Jaki algorytm? Tu b?dzie podobnie jak przy kodowaniu arytmetycznym przy
kompresji danych
We?my plik jednomegabajtowy w base58 - zamieni? na bajty i w drug? stron?

Mariusz Marszalkowski

W dniu piatek, 12 kwietnia 2013 15:41:07 UTC+2 uzytkownik Borneq napisal:
> Uzytkownik "M.M." napisal w wiadomosci
> Wezmy plik jednomegabajtowy w base58 - zamienic na bajty i w druga strone
Czyli szukamy szybszego algorytmu. Hmmm nie wiem jest znany szybszy
algorytm dla konwersji liczb w dowolnych systemach pozycyjnych. Wszedzie
trabili ze trzeba dzielic i brac reszty.

> Czyli szukamy szybszego algorytmu. Hmmm nie wiem jest znany szybszy
> algorytm dla konwersji liczb w dowolnych systemach pozycyjnych. Wsz?dzie
> tr?bili ?e trzeba dzieli? i bra? reszty.

Tak, ka?dy algorytm b?dzie mia? tyle samo dziele? z reszt?, ale je?eli jedno
dzielenie b?dzie wykonywane na liczbie, kt?ra ma milion cyfr, to mo?e d?ugo
trwa?.
Chodzi?o mi g??wnie o to aby nie u?ywa? du?ych liczb, bo opr?cz prostej
zamiany podstawy liczenia b?d? operacje na d?ugich liczbach. Chocia? w
praktyce mo?na si? z tym pogodzi?, bo ju? takie biblioteki zosta?y napisane,
np. OpenSSL.
Chodzi?o mi o algorytm, kt?ry po?yka po kilka cyfr i wypluwa po kilka bajt?w
lub odwrotnie.

Pozdrawiam

Mariusz Marszalkowski

W dniu sobota, 13 kwietnia 2013 21:19:15 UTC+2 uzytkownik Borneq napisal:
> Chodzilo mi o algorytm, który polyka po kilka cyfr i wypluwa po kilka bajtów
> lub odwrotnie.
Czyli nie chodzilo o lepszy algorytm, ale o lepsza implementacje :)
Zwykle to zajmuje duzo pracy, nie wiem czy bedzie Ci sie chcialo bawic.
Pozdrawiam