comp.lang.ruby

Re: Why did you switch from Python to Ruby?

Bill Kelly

12/10/2004 5:13:00 AM

Hi List,

On Tuesday, August 19, 2003 11:43 AM, "Bill Kelly" <billk@cts.com> wrote:

> Ultimately Python served us well. But there were so many
> times we'd try to figure out how to do something in Python
> that either turned out to be impossible or inelegant, that
> it became a running joke. We'd just turn to one another
> sadly, and in commiseration proclaim, "Guido!". (Perhaps
> a little like "Newman!" is said on Seinfeld.)
>
> [...]

I just wanted to apologize to everyone, and to Mr. van Rossum
for this ill-written email I wrote a year or so ago. It's
been on my mind for some 470+ days now...

A couple days after writing that post, I re-read it and was
chagrinned at how derogatory and lacking in respect it seemed
to read. This was not my intention. No one would probably
have figured this from my email, but actually back then when
we were using Python (very happily, as an alternative to Java)
and we would say, "Guido!" when a feature of the language
didn't jive with our expectations or preferences it was in a
profoundly lighthearted way in comparison to what my email
probably sounded like.

I do truly believe that if Guido van Rossum had been within
earshot of us back then, the lightheartedness of our commentary
would have been palpable enough that all would have shared a
laugh.

So again, I apologize for the sour tone of my prior email.
It was misleading, incorrect, and something I'll try not to
repeat.

Thanks -

Regards,

Bill

5 Answers

Edek

Ponur? por? Sun, 21 Oct 2012 14:14:19 +0000, PK wyszepta?:

> Bo g??wnie takie istniej?. Ma?o jest projekt?w opensource, kt?re zdoby?y
> du?? popularno?? nie b?d?c klonami jakich? zamkni?tych (g??wnie
> p?atnych) rozwi?za?. Z biegiem czasu nawet otwarte linuxowe DE zaczynaj?
> przypomina? Windowsa / OS X.

Co? tu nie gra, bo ja du?o uzywam aktualnie nowego Gnome i do Win 7
nie mog? si? przesi??? bez zast?pienia wi?kszo?ci nawyk?w. No i Win7
nie ma desktopu w Javascripcie (kilka razy si? na co? upar?em i po
pierwszym zderzeniu dodanie gdzie? jakie? wybieralnej listy czy innego
elementu jest trywialne).

Potwierdzasz co do projekt?w OpenSource to co powiedzia?em - obracasz
si? wok?? softu kt?ry znasz, a m?wisz o tym, czego nie znasz. Jak
chcesz si? ograniczy? do softu tak popularnego jak przegl?darka,
to mo?e masz racj?, ale tak poza tym - jest masa projekt?w, cz?sto
olbrzymich, kt?re s? specyficzne dla danej domeny i maj? owszem
port na Win, ale to tyle. W tym skryptowalne GUI do liczenia, niby
nie spreadsheet ale tak jak u RW wszystko pod to jest pod??czone.

> [...]
> Matlaba na wydziale. Maxima te? u?ywa?em przed Mathematica, ale r??nica
> jest tak ogromna, ?e zastanawiam si? nad wy?o?eniem raz w ?yciu tych 200
> funt?w (mo?e po jakiej? podwy?ce? :)).
>
> Programowa? w C++ zaczyna?em na Borland C++ Builder. Potem mia?em okres
> linuxowy i kombinowa?em w r??nych ?rodowiskach (Netbeans, kdevelop,
> Eclipse, Anjuta i jeszcze kilka), ale w liceum odkry?em Visual Studio i
> po prostu trudno mi si? pracuje na czymkolwiek innym.
> Pod Linuxem u?ywam tylko Vim i Geany, bo to s? szczere, oryginalne (Vim
> nawet bardzo) i dobrze napisane programy.

W?a?nie o tym m?wi? - zdarzy?o ci si? pracowa? tak z rok w powa?nym
?rodowisku "tylko *NIX" (Win jako terminal mo?e by?)?

--
Edek

Edek

Ponur? por? Sun, 21 Oct 2012 18:28:15 +0000, PK wyszepta?:

> W8 ma desktop w HTML5.

O ile to faktycznie jest HTML5, a nie HTML-5-Win jak to zwykle bywa.
A tak z ciekawo?ci, te kafelki Metro czy sam desktop?

> Rzuc? ?mia?? tez?. Ka?dy obraca si? wok?? softu, kt?ry zna. Co o niej
> s?dzisz?

Ok, dotar?o, dla mnie eot: masz opini? o OpenSource, bo u?ywa?e?
OpenOffice.

> Nie rozumiem tego pytania, a na r??nych Linuxach pracuj? od ~2000 roku.
> Co to jest "powa?ne ?rodowisko"?

Uczelnie - ale nie tylko - maj? r??nego rodzaju systemy. Od "profile
follows you" przez repozytoria oprogramowania i przechowywanych danych do
system?w zada? (gdy na laptopie liczy si? wolniej ni? na kilkuset
node'ach, danych za du?o, itp.).

--
Edek

Edek

Ponur? por? Sun, 21 Oct 2012 14:05:50 -0700, Roman W wyszepta?:

> W dniu niedziela, 21 pa?dziernika 2012 18:50:46 UTC+1 u?ytkownik Edek
> Pienkowski napisa?:

> Win 7 jest dosc "swieze" i tego jeszcze nie zdazyli sklonowac :)

Podstaw pod Win7 dowolny inny XP i jest to samo. Z Win 7 sklonowali
automatyczne zachowania okien przy przenoszeniu, ale ja to zawsze wywalam
bo mi tylko przeszkadza. Inne cechy nie wiem sk?d s?, nie widzia?em ich
nigdzie wcze?niej.

> Jacys kolesie probowali cos takiego sprzedawac, ale nie bylo popytu:
> http://www.resolversystems.c...

To jaki? poroniony pomys?. I to pod tym linkiem i pr?by sprzeda?y.

> Wiec moze dlatego sa tylko wersje OS.

Zdanie does not compute, nie wiem co mia?e? na my?li.

--
Edek

Edek

Ponur? por? Sun, 21 Oct 2012 14:27:15 -0700, Roman W wyszepta?:

> W dniu niedziela, 21 pa?dziernika 2012 22:24:37 UTC+1 u?ytkownik Stachu
> 'Dozzie' K. napisa?:

> Moze. Podstawowym problemem jest znalezc odpowiedz na pytanie "a co my
> zrobimy z wszystkimi rzeczami, ktore do tej pory chodzily na MS Excel?".

Kwestia projektu i wyboru technologii. Nie wszystkie technologie
maj? taki lock-in.

Ale podobnie jest z innymi ?rodowiskami, nikt ich tak nagle nie zostawi,
migruj? do nowszych stopniowo.

--
Edek

Edek

Ponur? por? Sun, 21 Oct 2012 16:24:24 -0700, Roman W wyszepta?:

> [...]
> popatrzec na DUZE innowacje, takie jak sama koncepcja srodowiska
> okienkowego sterowanego myszka, koncepcja arkusza kalkulacyjnego,
> relacyjne bazy danych, czy ze swiezszych zintegrowane zarzadzanie
> mediami w stylu iTunes albo rozbudowane aplikacje WWW w stylu Gmail --
> to wszystko to wprowadzily do uzytku firmy komercyjne albo osrodki
> akademickie. Ruch Open Source podaza ich sladami i reimplementuje cudze
> pomysly, najwyzej je zmieniajac w detalach (takie jak jakis tam szczegol
> zachowania okna przy przenoszeniu, o ktrym wspomniales).

"Albo akademickie" to jak "albo czasopisma". Cz?sto trudno oddzieli?
stosuj?c ten podzia? co jest OpenSource a co akademickie, bo akademickie
cz?sto s? open source. Na dodatek - cwaniaku ;) - te akademickie s?
?r?d?em sporej cz??ci innowacji.

iTunes, DLNA, Cloud, SOAP i wiele innych - mechanizmy dzia?ania zazwyczaj
powstawa?y w grupach standaryzacyjnych, trzeba by prze?ledzie? kto bra?
udzia? i kto co wni?s?.

> Jesli uwazasz ze jest inaczej, to bardzo prosze -- podaj przyklad duzej
> innowacji ktora narodzila sie w srodowisku Open Source.

JavaScript - ustandaryzowany komercyjnie jako ECMAScript, standard jest
uznawany, zmiana nazwy nie. R?wnie? CSS.
WWW - istota hiperlink?w oraz HTTP + HTML.
Firefox - ma bardzo d?ug? histori?
Wi?kszo?? MTA i protoko?y - wbrew obiegowej opinii nie, Outlook nie
stworzy? maila
Usenet
Preemptive userspace - taki drobny szczeg??, dzi?ki kt?remu nowsze ni?
chyba Win98 nie zawieszaj? si?, gdy jedna aplikacja wpadnie w
niesko?czon? p?tl?
Active Directory - to nie jest pomys? M$
DJGPP - podstawy wykorzystania mo?liwo?ci 386 najpierw istnia?y jako
ta w?a?nie nak?adka na DOS. Wspominam o tym dlatego, ?e w tym czasie
nie by?o niczego innego pod DOS, pisz?c wi?ksze programy bardzo
si? przydawa?o
Python
P.A.W., Root (w tym CINT) - nie tyle innowacja, co rozbudowane ?rodowiska.
Powstawa?y dla fizyk?w, ale s? w wielu dystrybucjach
GLOBUS Toolkit
GFS - czyli system plik?w dost?pny jednocze?nie dla wielu system?w.
Tego mo?e nie wida? i nie u?ywa si? go w domu, ale to cz?sto jedna
z niewielu metod wydajnego dost?pu do danych
"sama koncepcja srodowiska okienkowego sterowanego myszka" - Windows
nie odkry?o okienek
Grafika 3D taka jak? znamy - oczywi?cie w gr? wchodzi opr?cz GL sam sprz?t
Komunikatory (pami?ta kto? ICQ?), wszystko p??niej jest kopi? kopii
Roaming Profile - siadasz do dowolnego kompa i masz sw?j desktop
SNMP i ?rodowiska dla kontroli system?w takie jak Nagios
SSH - ok, mo?e nie u?ywasz
Remote Desktop - czyli X, NX, VNC oraz owszem RDP
VPNy - wiele firm tego u?ywa

Ok, znudzi?o mi si? wymienianie. S? wystarczaj?co "DUZE"?

> Wiec moze tylko dlatego nie ma komercyjnych zamiennikow Excela, bo nie
> ma na to rynku.

Ja nie m?wi?em o zamienniku Excela jako spreadsheeta. Ja m?wi?em o
oprogramowaniu spe?niaj?c? t? sam? rol? co m?wi?e? - integracji wielu
r??nych ?r?de? danych, bibliotek i czego tam jeszcze. W niekt?rych firmach
jest to Excel, w ?wiecie OSS do tego celu u?ywa si? roota lub jednego z
kilku innych.

--
Edek