comp.programming.threads

The Race Is On For The World's First Exaflop Supercomputer

Ramine

7/31/2015 8:55:00 PM

Salut....

The Race Is On For The World's First Exaflop Supercomputer

Read more here:

http://www.tomshardware.com/news/race-on-for-exaflop-supercomputers,...

Merci,
Amine Moulay Ramdane.
7 Answers

fir

M.M. <mariotti@WYTNIJ.gazeta.pl> napisa?(a):

> <fir@WYTNIJ.gazeta.pl> napisa?(a):

> Java to nie C, a wiec nie trzeba znac szczegolowej odpowiedzi na
> kazde pytanie "co to ma byc". Po prostu to jest cos co dziala, a
> jak tego uzywac to wyjasnia przyklad.
> Pozdrawiam

zapewne przesadzasz bo pozatym ze nie za bardzo
wiadomo co to jest to drawable akurat ten kod jest
dosyc czytelny,

troche stracilem poczucie ducha c ostatnimi czasy;

slusznie ze c powinno oferowac wlasnie poczucie
wyjatkowej okreslonosci a nie tego rodzaju kod w ktorym
nie wiadomo co jest pod spodem,

ale nie sa to takie latwe sprawy do rozstrzygniecia

wlasnie sie zastanawialem jak powinna wygladac program
okienkowy w c

void main()
{
Window window;
init(window); //powiedmy ze popr c (struktury przez wskaznik)
}

Window jest po prostu struktur? o rozmiarze ilus tam bajtow,
gdyby dac mozliwosc 'domyslnych inicjalizatorow' dla struktur
mozna by pisac tylko

void main()
{
Window window;
}

ale troche zaciemialo by to regul? - ogolnie nie jestto
takie latwe wybrac co nalzey

inna sprawa jeszcze z modulami, jak to zrobic by bylo stare
dobre poczucie ze to tylko instancje i procedury, byc moze
modulom przydaly by sie domyslne inicjalizatory w load time
a byc moze nie, jak to ma wygladac, jak ma wygladac lista
importow, jakie slowa use? reach? link? space? module?
co podawac jako nazwe modulu, nie powinno byc to zbyt
specyficzne dla platformy ale tez powinno pokazywac ze
linkowany modul jest konkretna binarka

space main.c //? main.exe, main.obj?

link stdio.lib
link math.lib
link windows.lib
link costam.obj
link costam.dll
link costam.c //?

int main()
{

Window window;

init(window);

}

sporo decyzji ktore moga z latwoscia zchrzanic oryginalnego
ducha c - a ja ostatnio trace jakos z nim kontakt

--
Wys?ano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta....

M.M.

<fir@WYTNIJ.gazeta.pl> napisa?(a):

> M.M. <mariotti@WYTNIJ.gazeta.pl> napisa?(a):

> zapewne przesadzasz bo pozatym ze nie za bardzo
> wiadomo co to jest to drawable akurat ten kod jest
> dosyc czytelny,
Nie wiem czy przesadzam, duzo zalezy od tego jak rozumiec owe "szczegoly" :)
Kiedys, gdy programowalem jeszcze w javie, to poslugilwalem sie tym
jezykiem bardzo intuicyjnie, a programy dzialaly i zarabialy na siebie.
Moze nie poslugiwalem sie tym jezykiem optymalnie, a juz na pewno nie
poslugiwalem sie optymalnie bibliotekami, ale calkiem skutecznie osiagalem
cel jaki chcialem osiagnac - czyli szybko dostarczyc klientowi akceptowalna
wersje aplikacji.

> [...]
> {
> Window window;
> init(window); //powiedmy ze popr c (struktury przez wskaznik)
W C rysowac okiena i guziki to troche masochizm, no ale co tam, jesli
ma sie wprawe to mozna - wiem bo czasami robilem w ten sposob.

Jak na powaznie powinien wygladac program okienkowy w C, albo w proceduralnym C++?
Na pewno wszystkie okienka powinny byc zaprojektowane w graficznym
edytorze. Potem jakis tool powinien wygenerowac kod odpowiedzialny za
interfejs, a takze kod bezposrednio zwiazany z interfejsem, np. obsluga
zdarzen. No i powinien byc uzyty jakis model obiektu, tak aby aplikacje
wygodnie sie rozwijalo i modyfikowalo - no ale to juz lekko wchodzi na
grunt C++ nieproceduralnego :)

Wys?ano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta....

fir

M.M. <mariotti@WYTNIJ.gazeta.pl> napisa?(a):

> <fir@WYTNIJ.gazeta.pl> napisa?(a):

lighting
> [...]
> zdarzen. No i powinien byc uzyty jakis model obiektu, tak aby aplikacje
> wygodnie sie rozwijalo i modyfikowalo - no ale to juz lekko wchodzi na

Mz powinien wygladac normalnie, powiedzmy okno ze stoma
buttonami, co? w tym stylu:

void MakeSome100ButtonWindow()
{
static Window window;
window.title = "Okno";
window.client.x = 400;
window.client.y = 400;
window.style = overlapped;

static Button button[10][10];

for(int j=0; j<10; j++)
for(int i=0; i<10; i++)
{
button[j][i].size.x=30;
button[j][i].size.y=30;
button[j][i].onClick=buttonClicked;

addChildControlAtPos(window, button[j][i], i*40, j*40);
}

run(window);

}

void buttonClicked()
{
showMessage("button clicked");
}

mw to jest chyba bazowa wersja sprawy, ew mozna probowac
wymyslec cos fajniejszego

--
Wys?ano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta....

fir

<fir@WYTNIJ.gazeta.pl> napisa?(a):

> M.M. <mariotti@WYTNIJ.gazeta.pl> napisa?(a):

lighting-

> [...]
>

> }
>
> sporo decyzji ktore moga z latwoscia zchrzanic oryginalnego
> ducha c - a ja ostatnio trace jakos z nim kontakt

w sumie tymczasowo moge przyjac by uzywac paru tych slow

np

module main.c

reach ships.c
reach stars.c
reach planets.c

buildin sse_vector_math.lib

link winmm.dll
link ogl32.dll

troche glupie ale jawnie pokazuje ze tu moga
dziac sie co najmniej trzy rozne rzeczy a poki co
nie mam lepszego pomyslu jak to opracowac

--
> [...]

> troche glupie ale jawnie pokazuje ze tu moga
> dziac sie co najmniej trzy rozne rzeczy a poki co
> nie mam lepszego pomyslu jak to opracowac

chyba zeby jednak dac slowko use i liste w jednej linijce
to mialoby zalete sporego uproszczenia 'na oko'

//////////
program spaceFight

use planets.c, ships.c, stars.c, winmm.dll, math.lib, stdio.lib

// instancje i funkcje

slowko program mogloby znaczyc by kompilowac do exe, space
by nie kompilowac do odzielnego obj, library czy cos takiego
by kompilowac do dllki czy innej bibli dynamicznej, a module
by do statycznego modulu; tym sposobem w zrodlach zawarly by sie
informacje dla kompilatora i linkera co jest mz plusem, co prawda
koncowki na liscie importow sa specyficzne dla platformy ale
mozna by to ew zmienic tez np przez jakas notacje space/modul/biblioteka
dynamiczna/program niezalezna od platformy

--
> [...]

> cel jaki chcialem osiagnac - czyli szybko dostarczyc klientowi akceptowalna

to ja mam raczej dosyc odwrotnie, ->

opanowuje raczej powoli i tylko raczej waski
kawalek wybranego api, za to staram sie go opanowac
solidniej (tj dobrze zrozumiec jak tego optymalnie
uzywac i nauczyc prawie na pamiec) po czym pisze
przy jego pomocy,

z czasem staram sie ew rozwijac ten podzbior api
ale w sumie wolno to idzie bo poszerzanie tego api
jest to dla mnie sprawa drugorz?dna, wazniejsze staja
sie proby zrobienia z tym czegos ciekawego

w 'doraznym' programowaniu nie czuje sie za dobrze
wole zglebiac wyspecjalizowane tematy

--
Wys?ano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta....

fir

> chyba zeby jednak dac slowko use i liste w jednej linijce
> to mialoby zalete sporego uproszczenia 'na oko'

mozna by zrobic

costam (lib)

use ships (c), stars (c), planets (lib), math (lib), winmm (dlib),
ogl (dlib);

choc nie jestem pewien tych naglowkow modulu,

sa tez ciezsze problemy, dot ew przedrostkow modulow, albo wspominanych
kiedys modulowych tablic :/

--
Wys?ano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta....