MPI - macierze rzadkie - algorytm CSR

Madzialenka

Jestem zupelnie nowa na forum. Potrzebujê pomocy przy programie W MPI

Program ma za zadanie wczytaæ macierz rzadk± oraz vektor, zapisaæ j± za
pomoc± algorytmu CSR, a nastêpnie za pomoc± algorytmów GMRES i BiCG
obliczyæ równanie Ax = b.

Jestem na pocz±tku tego programu i ju¿ napotka³am problem.
Uda³o mi siê wczytaæ macierz rzadk± i zapisaæ ja za pomoc± CSR, wczytaæ
wektor.
Mam tak¿e zrobiony podzia³ na kto który proces ma dostaæ jakie wiersze
macierzy.

Stoje przed problemem wys³ania odpowiednich warto¶ci z wektorów do
odpowiednich procesów.

Mam nastêpuj±ce wektory
Row, Columns, Elements

Wektor Row przetrzymuje wska¼niki do pocz±tków poszczególnych wierszy
Columns - przetymuje numery kolumn, ktorym odpowiadaj± odpowiednie
elementy niezerow w wektorze ELement. Zaprezentuje to na przyk³adnie dla
wyja¶nienia sprawy:
Macierz rzadka
0 0 0 3
0 2 0 4
5 0 0 6
7 0 8 0

Wektor Elelemtns ma nastepuj±ce elementy : [3,2,4,5,6,7,8]
Wektor Columns ma nastêpuj±ce elementy : [3,1,3,0,3,0,2]
Wektor ROw przetrzymuje wska¼niki na [0,1, 3, 5]
Narazie staram siê rozes³aæ wektor Row do danych procesów
Kod mi siê kompiluje natomiast wywala siê przy uruchomieniu, b³êdy do
pamiêci wyskakuj±.

if(rank !=0 ){
Row = new int [ rangeTab[0].Max - rangeTab[0].Min];
// pryzdzielam pamiec na wetor Row w danym procesie - sprawdzone jest
dobrze przydzielona
}

if(rank == 0 ){
for(int i =1; i < size ;++i) //size - ilosc procesow
{
for( int j = rangeTab[i].Min; j <= rangeTab[i].Max; ++j )
{
//Jak wyswietlam dane Row[j] i wartosc "i' - s± one
dobre, cyzli dobra wartosc ma byc wysylana do odpowiedniego procesu
MPI_Send(Row,1,MPI_INT,i,5,MPI_COMM_WORLD);
}
}
}
else{
for(int i = 0 ; i <= (rangeTab[0].Max - rangeTab[0].Min); ++i)
{
MPI_Recv(Row,1,MPI_INT,0,5,MPI_COMM_WORLD,status);
}

Oczywiscie wszystkie procesy znaja swoje wartosci min, maz ktore
wiersze maja przyjac - zostalo to wczesniej rozeslane.

Pomo¿cie gdzie jest b³ad?????

--
Madzialenka
Madzialenka's Profile: http://forum.hotscripts.pl/member.php?u...

2 Answers

Tim Crowley

On Dec 18, 10:27 am, "SaPeIsMa" <SaPeI...@HotMail.com> wrote:
> "Transition Zone" <mogu...@hotmail.com> wrote in message

> So tell us..
>     Exactly how much "warming" has occurred in the last 10 years ?
>
> Start here
>    http://truthliesandcommonsense.blo...

At a political blog?

Buahahahahahahahahahah

flat earners are stupid.

Michael A. Terrell

Tim Crowley wrote:

> Buahahahahahahahahahah
>
> flat earners are stupid.

You shouldn't talk about yourself, and what the hell are "flat
earners"?

--
You can't have a sense of humor, if you have no sense.