Tworzenie plugin'ów ActiveX dla przegladarek (Firefox i IE

gloin81

czy ktos wie moze jak stworzyc plugin Activex dla przegladarek:
Firefox i IE? Chodzi o idee, technologia mniej istotna. Domyslam sie,
ze trzeba skorzystac z jakichs interface'ów... ale nie wiem jakich.

Pozdrawiam,
Gloin

2 Answers

fijak

gloin81@gmail.com o?mieli3 sie napisaa:
> Witam,
>
> czy kto? wie mo?e jak stworzya plugin Activex dla przegl?darek:
> Firefox i IE? Chodzi o idee, technologia mniej istotna. Domy?lam sie,
> ?e trzeba skorzystaa z jakich? interface'ów... ale nie wiem jakich.

jesli chodzi o ie to zazwyczaj kompilator umozliwia ci to, np
Delphi7Prof, Turbo Delphi 2k6 i tworzy sie prawie dokladnie tak samo jak
zwykla app.
Jesli chodzi o ff to nie obsluguje ActiveXow musisz stworzyc dodatek
ffowy, pogooglaj.
> [...]

> Firefox i IE? Chodzi o idee, technologia mniej istotna. Domy?lam sie,
> ?e trzeba skorzystaa z jakich? interface'ów... ale nie wiem jakich.

Kontrolka ActiveX bedzie dzia3a3a w IE. W FireFox obs3uga by3a
implementowana, ale zaprzestano j? z wielu powodów rozwijaa.
Je?eli mo?esz, to zapomnij o tej technologii i zastosuj inn? np. Java
Web Start lub ClickOnce. A je?eli to mo?liwe to zapomnij równie? i o
nich :) i trzymaj ca3? logike po stronie serwera.