microsoft.public.dotnet.framework

Sorting data in datagrid view

Ashutosh

11/4/2008 7:00:00 PM

Hi,
I have a table in which one column is declared as "laneID char(3)", but
it stores integer value. - This database was designed around 12 years
back...So, I don't know the reason for this & this can't be change under
any circumstances, no matter what.

Now, I am displaying the data of this table in a data grid view. So, for
sorting the data on this column, I changed the select command of the
adapter to

select laneID, lanename <some other columns also> from lanes order by
convert(int, laneID).

With this select query, lane IDs are sorted like integer. But when the
user clicks on the column header of laneID, the sort order is gone (it's
sorted like char) . How can I sort it in ascending and descending order
both, for/on this column treating them integers. I also need to allow
the users to sort data on other column in the usual way.

Thanks & Regards,
Ashutosh
7 Answers

Nicholas Paldino [.NET/C# MVP]

11/4/2008 7:14:00 PM

0

Ashutosh,

You might want to select the data normally, and then create a computed
column on the data set that is returned. This computed column would be a
computed value with the parsed value of the integer.

You would then display that, and it should sort correctly.

Another option is to have the query create a new computed column that
does the conversion on the DB side and then display that column instead.

--
- Nicholas Paldino [.NET/C# MVP]
- mvp@spam.guard.caspershouse.com

"Ashutosh" <smbs-msdn@nospam.nospam> wrote in message
> [...]
> both, for/on this column treating them integers. I also need to allow the
> users to sort data on other column in the usual way.

Ashutosh

11/4/2008 7:24:00 PM

0

Thanks Nicholas,
Sounds good, but if I display the computed column in the grid, how will
the user add new rows using the data grid view?

Nicholas Paldino [.NET/C# MVP] wrote:
> [...]
>
> Another option is to have the query create a new computed column that
> does the conversion on the DB side and then display that column instead.

11/4/2008 7:44:00 PM

0

Ashutosh,

Before updating (or when the column is changed), you would have to
generate a value for the original column that the computed column is based
on.

--

> Thanks Nicholas,
> Sounds good, but if I display the computed column in the grid, how will
> the user add new rows using the data grid view?

Maxje

1/19/2010 6:33:00 AM

0

"Anne G" <ann.guille@gmail[anti-spam].com.invalid> wrote in message
> Le 1/18/10 8:30 PM, Blink003 a ?crit :

> Et les sc?nes de pillage ? Ils ont pas peur des fameuses sc?nes de
> pillage ?
>
> Faut dire qu'ils les m?riteraient presque.

Vous avez post? des photos de vous et de vos gar?ons se chauffant la
couenne, en costumes de bain au Mexique, en confortable consommatrice
nord-am?ricaine. Quand partez-vous tous pour Haiti? M?ritez-vous des
sc?nes de pillage si vous continuez ? vous la coulez douce? Ah c'est vrai,
vous m'avez plonk?! Continuez donc ? ?voluer dans votre paradis artificiel.

l0g1cmaster

1/20/2010 1:14:00 AM

0

Le 10-01-19 01:32, dans hj3jl1$1dd$1@news.eternal-september.org, ??Maxje??
<maxje@nowhere.com> a ?crit?:

> [...]
> vous m'avez plonk?! Continuez donc ? ?voluer dans votre paradis artificiel.

Et toc!

Olrik

1/20/2010 5:50:00 AM

0

Le 2010-01-19 20:13, Fast Load a ?crit :

> Le 10-01-19 01:32, dans hj3jl1$1dd$1@news.eternal-september.org, ? Maxje ?
> <maxje@nowhere.com> a ?crit :

> Et toc!

"Et toc" quoi?

Vous avez arr?t? de vivre? De quoi auriez eu vous l'air si on avait pris
des photos de vous ces derniers jours?

l0g1cmaster

1/21/2010 3:36:00 AM

0

Le 10-01-20 00:50, dans hj65ii$g11$8@news.eternal-september.org, ??Olrik??
<olrik666@yahoo.com> a ?crit?:

> Le 2010-01-19 20:13, Fast Load a ?crit :

> "Et toc" quoi?
>
> Vous avez arr?t? de vivre? De quoi auriez eu vous l'air si on avait pris
> des photos de vous ces derniers jours?

Et vous? Et Anne? Ca bitch envert et contre tous mais personne ne leve le
petit doight!

Non, j'ai pas arreter de vivre, au contraire, je change de poste de radio
quand il en est question, pourquoi? Par-ce que je n'ai pas besoin de ca, je
suis au courant et savoir qu'il y a 100 mort de plus aujourd'hui me servira
a rien et n'apporte rien de plus a ce que je sais deja. Cela n'apportera
rien de plus a Haiti non plus...

Ca donne juste plus de cote d'ecoute au media qui sont la en vautours
tournant autour d'haiti en quete de nouvelles fraiche question d'etre les
premier toujour dans un mouvement d'ecraser la competition.

C'est une catastrophe certe, mais encore une fois, la terre n'arrete pas de
tourner...qui va nous aider nous s'il nous arrive quelque chose de
similaire?

Surement pas Haiti...

On a de la misere a gerer nos propre pauvres sans avoir a gerer les pauvres
ailleur, charite bien ordonnee commence par soi meme.

Quand les gens d'ici mangeront a leur faim, je penserai a Haiti...