microsoft.public.dotnet.framework

Date.TryParse and AS/400 dates

Mike Loux

10/27/2008 12:37:00 PM

Has anyone else run into this problem? I am pulling date values from
an AS/400 DDS file via OleDb using an SQL statement. Sometimes (and
there does not seem to be any rhyme or reason to this), when I do a
Date.TryParse on a date field that is empty, I get the current date
instead of Date.MinValue. Time is 12 AM, like it should be. Kind of
throws off your validation when you're expecting 01/01/0001 and you
get 10/27/2008 instead. :-)

I have tried just doing away with the TryParse and dealing with the
field as-is (after all, it is a date field, should always get a date
value, right?), but that sometimes leads to Object Reference Not Set
errors and the like. Very strange. For now I am just checking the
value in the field, and if it's blank, I use Date.MinValue by
default.

Oh yes, this is .Net Framework 2.0. That probably would help. Thanks!
6 Answers

Jeroen Mostert

10/27/2008 5:53:00 PM

0

Mike Loux wrote:
> [...]
> instead of Date.MinValue. Time is 12 AM, like it should be. Kind of
> throws off your validation when you're expecting 01/01/0001 and you

There's rarely such a thing as "no rhyme or reason" when it comes to
computers, and DateTime.TryParse() (there is no "Date.TryParse") definitely
doesn't contain a random number generator. What do the strings you pass to
..TryParse() actually contain?

It may be as simple as running into fields that are empty vs. running into
fields that are NULL. Conversions with NULL can be wonky, especially if no
type is associated with the value.

Since you show no code, it's hard to tell what might be going wrong.

--
J.

Eudémonix

1/18/2010 11:20:00 PM

0

On 18 jan, 12:37, pierre elliot cohen <antima...@gmail.com> wrote:

> C'est ça, Robert Parizeau fait de la soudure pour le bonhomme
> Desmarais.
> Power corp c'est juste une PME avec des boss qui s'habillent chez
> Peerless.
> Tout le monde il est fin, tout le monde il est gentil.

Tu ne réponds pas au fond de ma question. Je vais te la mâcher,
juste pour toi :

En quoi Jacques Parizeau devrait-il être mal perçu comme
indépendentiste, du fait que son frère est à Power Corp? En quoi le
premier est concerné par les choix du deuxième?

pierre elliot cohen

1/19/2010 12:10:00 AM

0

On Jan 18, 11:19 pm, Jean-Luc Picard <kanra...@gmail.com> wrote:

> [...]
> indépendentiste, du fait que son frère est à Power Corp? En quoi le
> premier est concerné par les choix du deuxième?

Parizeau s'était déjà vanté d'avoir des réseaux secrets d'informateurs
dans la fonction publique fédérale.
Et toi tu engagerait le frère d'un gars comme ça? Oui si tu t'appele
Desmarais et que tous les soit disant leaders souverainistes
sont dans ta petite poche (Lucien Bouchard entre autres).

samovar

1/19/2010 2:21:00 AM

0

On 18 jan, 19:10, pierre elliot cohen <antima...@gmail.com> wrote:

> [...]
> Desmarais et que tous les soit disant leaders souverainistes
> sont dans ta petite poche (Lucien Bouchard entre autres).

Vous esquivez, encore une fois...
Pfff...

RV

Eudémonix

1/19/2010 4:36:00 AM

0

On 18 jan, 21:20, samovar <hbaud...@videotron.ca> wrote:

> Vous esquivez, encore une fois...
> Pfff...

Exactement. Cohen me rappelle un autre intervenant de ce forum. Il ne
répond jamais sur le fond.

samovar

1/19/2010 12:26:00 PM

0